19.11.2023. | 21:55
Ivan Svjetličić
Pregleda: 10713
Cesta kod Rešetara bit će obnovljena i puštena u promet tek u ljeto 2025. godine
(FOTO: novagra.hr)
Nakon što smo godinama svjedočili ozbiljnim problemima i propadanju ceste kod Rešetara, a koja se nalazi na glavnom pravcu Požeške kotline za autocestu, koja se još naziva žila kucavica, u proljeće 2023. godine dogodilo se, slobodno možemo reći ono očekivano, a to su klizišta i odroni, u kojima je cesta na nekim dijelovima propala i do čak 2 metra.
Dionica kod Rešetara smještena je u području koje je poznato po čestim odronima zemlje, ali posljednjih godina kišne bujice su postale sve intenzivnije. Kombinacija obilnih kiša i nedovoljnog ulaganja u održavanje ceste dovela je do njenog postupnog propadanja. Kišna voda stvara jame i udubljenja na cesti, a erozija tla uzrokuje pucanje asfalta i oštećenja kolnika. Ovaj problem ne samo da je stvorio neugodnosti za vozače koji se svakodnevno koriste tom cestom ili je ugrozio sigurnost prometa, već je ta dionica zatvorena sada već zbog rekonstrukcije. Lokalne vlasti u Požeško-slavonskoj županiji svjesne su ozbiljnosti situacije i očito je kao nikad do sada potrebna izrada nove brze ceste kojom bi se spajali na autocestu, a o kojoj se često čuje ponajprije u predizborno vrijeme.
Upravo ove godine u travnju izgradnju nove brze ceste obećao je na Svečanoj sjednici Požeško-slavonske županije sam predsjednik Vlade Republike Hrvatske, Andrej Plenković, a nekoliko dana prije Plenkovića, isto je učinio i ministar branitelja Tomislav Medved na obilježavanju 33. obljetnice osnutka lokalnog HDZ-a. Financiranje ovakvih projekata može biti izazovno za lokalne vlasti, stoga je važno tražiti podršku na višim razinama vlasti i istražiti mogućnosti dobivanja sredstava iz fondova za infrastrukturne projekte, a suradnja s relevantnim ministarstvima i agencijama trebala bi biti prioritet svih predstavnika lokalnih vlasti.
Početkom srpnja započela je rekonstrukcija postojeće ceste DC 51 Rešetari - Baćindol, a gdje je za izvođača radova izabrana tvrtka Osijek koteks d.d. prilikom čega će se izgraditi i dva kružna toka, jedan u Rešetarima, a drugi na odvojku prema Cerniku kod Baćindola. Vrijednost radova je 8.148.999,77 eura ( 61.398.638,77 kuna) bez PDV-a, a planirani rok za završetak radova, obnovu ceste i puštanja u promet je 15. srpanj 2025. godine - kažu iz Općine Rešetari. Prema svemu sudeći, i da se sutra krene s izgradnjom one druge, godinama najavljivane brze ceste, promet će za Požežane i one koji u Požegu dolaze, što zbog privatnih, poslovnih ili nekih drugih razloga biti otežano sve do ljeta 2025. godine, a kada bi dionica Rešetari - Baćindol trebala biti obnovljena i puštena u promet.
Bitno je spomenuti kako su svi elaborati i potrebne studije za projekt brze ceste u vrijednosti 950 milijuna kuna, duljine 16 km koji će se izvoditi u četiri faze, a kojom bi se Požega spojila na autocestu A3, spremni. Čeka se konačno raspisivanje natječaja za izbor izvođača i početak radova prve od ukupno četiri faze. Važnost i učinak buduće, ali i one postojeće ceste koja se trenutno obnavlja, na razvoj Požege i okolice, ne treba ni spominjati, a upravo uključivanje Požeško-slavonske županije u mrežu hrvatskih autocesta ključni je razvojni projekt u sljedećem razdoblju čija će realizacija omogućiti daljnji dinamičan ekonomski razvoj ovoga kraja.
Do tada, nadamo se kako će radovi na rekonstrukciji DC 51 Rešetari - Baćindol teći prema planu kako bi se prometna izoliranost Požege i okolice koliko toliko vratila u normalu.