(FOTO: Google/Herz Požega/ A.S.)
Mijenja se Pravilnik o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita, što znači da buduće polaznike autoškole čekaju velike novosti u načinu polaganja ispita.
Udruženje autoškola Hrvatske gospodarske komore od zakonodavca je zaprimilo Nacrt Pravilnika o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita te načinu izdavanja i oduzimanja dopuštenja ovlaštenom ispitivaču, piše portal Srednja.hr.
SNIMANJE POLAGANJA VOŽNJE
Prva novost koja se predlaže je ta da ispitivač tijekom provedbe ispita obavezno koristi sustav audio-video snimanja tijekom provedbe ispita koji je povezan s odgovarajućim tehničko-tehnološkim rješenjem satelitskog praćenja vozila (GPS), te pohranjuje sve podatke na server.
Snimanjem se omogućuje kvalitetnije praćenje provedbe ispita i nadzor rada ovlaštenog ispitivača. Uz to sve bolja je i analiza procesa polaganja vozačkog ispita, a i mogu se bolje utvrditi činjenice koje su prethodile rezultatu ispita.
Drugi propis koji se predlaže Nacrtom Pravilnika taj je da tijekom provedbe ispita na javnoj cesti u vozilu osim kandidata koji polaže ispit i ovlaštenog ispitivača može, ali i ne mora biti nazočan instruktor vožnje.
Važna novost je da prilikom provedbe ispita za B i BE kategoriju vozila ovlašteni ispitivač, umjesto na stražnjem kako je sada, sjedi na prednjem sjedalu kako bi mu bile dostupne udvojene komande. Kada je riječ o premještanju ovlaštenog ispitivača na prednje sjedalo, Udruženje autoškola nema službeno obrazloženje zakonodavca, osim usmenih komentara, piše Index.hr.
Instruktor na ispitu više neće sjediti naprijed
Predsjednik Udruženja Denis Ožegović kaže kako nije jasan razlog izostavljanja instruktora vožnje sa svog radnog mjesta.
"Stav Udruženja autoškola, ali brojnih instruktora i dijela ovlaštenih ispitivača jest da je ovakav prijedlog neopravdan i neutemeljen. Budimo pošteni i priznajmo da ovlaštenog ispitivača stavljamo u zahtjevan položaj - mora provoditi ispit, praktično i na devet različitih vozila i njihovih osobina dnevno, upisivati na tablet uređaj počinjene pogreške kandidata, a za to vrijeme mora imati punu pozornost usmjerenu na odvijanje prometa, kako bi mogao na vrijeme reagirati u opasnoj situaciji", rekao je Ožegović za portal Srednja.hr.
Još jedan od zanimljivijih prijedloga zakonodavca je da kandidat može polagati vožnju i prije završetka osposobljavanja, a najranije ako mu je preostalo još 3 sata do završetka minimalnog propisanog plana i programa uz uvjet da se osposobljavanje završi najmanje 48 sati prije polaganja ispita.
Iz Udruženja autoškola predložili su brisanje ovih 48 sati, jer smatraju da se tako nepotrebno ograničava priprema kandidata.
Bez krovnih ploča tijekom polaganja ispita
Prijedlog iz novih Pravilnika je i da se vozački ispit provodi na vozilu na kojem nema krovne ploče za označavanje vozila autoškole i koje mora imati držač kamere za snimanje provedbe vozačkog ispita na vjetrobranskom staklu.
Posljednji među važnijim prijedlozima je i da ovlaštena stručna organizacija izrađuje godišnje izvješće o prolaznosti kandidata za vozače po pojedinom nastavnom predmetu koji polažu prvi put i to po autoškolama, predavačima, instruktorima vožnje i kategorijama, piše Index.hr.