(FOTO: kutinanews.wordpress.com)
Biciklisti sve više stradavaju na ulicama : Ukoliko ne živite pod staklenim zvonom i privatni helikopter vam nije jedino prijevozno sredstvo, zasigurno ste barem jednom imali priliku sresti ili bolje rečeno naletiti na „ludog biciklistu“ koji vozi kao da je na Tour de Franceu, bez ikakve zaštitne opreme, ne razlikuje kolnike, pločnike, pješačke prijelaze a nerijetko i semafore. Prepreka mu može biti samo neka gusto prometna cesta koju želi presjeći pa tu zaista treba stati i pričekati, ali ako gori pod pedalama, izletit će on i tu.
Kada nije smetnja među motornim vozilima, usporavajući ih na kolniku, taj „ludi biciklist“ na životnoj misiji juri pločnikom i centrom grada zvoneći (što je još i dobro) pješacima na pločniku. Otprilike ovako velik dio pješaka i vozača motornih vozila gleda na bicikliste. Skoro kao na ekscentrične rekreativce koji ubijaju vrijeme nerijetko vozeći upravo kao da žele ubiti ili sebe ili neku staricu što po pločniku vuće kolica sa tržnice.
Stvarnost je malo drugačija, jer prema statističkim podacima teških prometnih nesreća u kojima pogibaju biciklisti, samo je 30% do 45% onih u kojima je biciklist bio krivac za izazivanje prometne nesreće pa tako i svoju pogibiju. Drugim riječima, u 55% do 70% slučajeva biciklisti su žrtve drugih sudionika u prometu, najčešće vozača motornih vozila.
Problem je kompleksan i počinje od nedostatka prometne kulture, zatim neznanja pa ide sve do nepostojeće ili nedovoljno razvijene infrastrukture koja bi osigurala biciklistima siguran način za sudjelovanje u prometu. Pješaci imaju lošu naviku u potpunosti zanemarivati označene biciklističke staze po kojima se mirno šeću kao da su na špancirfestu.
S druge strane, vozači motornih vozila ponašaju se također ignorantski, samo zahvaljujući tome što su „jači“ jer su za volanom, izravno ugrožavaju sigurnost biciklista svojom nemarnom vožnjom. Većina vozača je polagala vozački još kada su biciklisti u velikim gradovima smatrani onim „ludim rekreativcima“ s početka priče, tako da nisu imali formalnu edukaciju o tim „novim“ sudionicima u prometu. Nema veze što je bicikl nasta prije automobila, tako daleko pak nitko ne pamti.
Naravno, nisu niti biciklisti nevinašca, poput svih ljudi, nitko nije savršen pa i oni griješe i pokazuju problematično nepoznavanje propisa. U svemu tome bitna je i zakonska regulacija i primjena zakona na terenu preko policije koja srećom provodi brojne akcije kontrole biciklista i njihovog upoznavanja s pravilima. Suvremena tehnologija poput nadzornih kamera koje snimaju zapise visoke kvalitete također može pomoći uvođenju reda između biciklista i ostalih sudionika.
(IZVOR: www.vozim.hr)