FOTO: 1.bp.blogstpot.com
Automobilima s klasičnim pogonom je odzvonilo! Barem tako uvjeravaju iz Europske unije koja je, nakon dugih rasprava, postigla konačni dogovor. Nakon 2035. s tvorničkih traka više neće silaziti dizelaši i benzinci već automobili s nultom emisijom štetnih plinova.
Što na takvu odluku kažu hrvatski vozači, koji su inače veliki ljubitelji dizelaša, i što očekuje hrvatsko tržište provjerila je Sanja Čatipović.
Hrvati voze stare automobile. 70 posto voznog parka starije je od 10 godina. Prosječni osobni automobil ima 13 godina.
"Razmišljam o novom autu, dizelašu ili nečemu nema veze, ali bilo bi dobro kad bi svi ti električni bili jeftiniji da ih svatko može kupiti", smatra jedan građanin.
"Nekako mi je najbolja opcija možda hibrid. Možda bi neki hibrid bio nekakav prvi korak", smatra drugi.
Dok mi još razmišljamo, Europska unija se dogovorila. Od 2035. s tvorničkih traka više ne bi trebali silaziti automobili na fosilna goriva. Jan Huitema, zastupnik u Europskom parlamentu: "Od tada nadalje će se moći prodavati samo novi automobili s nultom emisijom CO2 na europskom tržištu. Mislim da je to veliki uspjeh."
No, mnoge stvari još treba riješiti. Poput infrastrukture, što muči i proizvođače i kupce.
Bruno Svečak, direktor u salonu rabljenih automobila: "Ako pričamo o jeftinijim vozilima, tu se ne spominje kad će se ukinuti dizel, da li će se ukinuti dizel, kakva je budućnost vožnje vozila s unutarnjim izgaranjem. Dok kod kupaca koji su, amo reć', nešto dubljeg džepa, postavljaju se nekakve projekcije što će biti, kad će biti i na koji način će se ta vozila na kraju vrednovati nakon isteka vremena."
Za mnoge su automobili na struju još uvijek preskupi. Ova odluka, poručili su iz Europskog parlamenta, trebala bi pridonijeti tome da takvi auti budu jeftiniji.
Da ne postanemo Havana prepuna starih automobila, morat će se mijenjati i neki zakoni, objašnjava Kristijan Tičak, glavni urednik Auto, motor i sporta:
"Zakonski propisi se sudaraju. S jedne strane imamo Fond za energetsku učinkovitost koji godišnje dijeli 100 milijuna kuna za poticanje elektromobilnosti, s druge strane imate porez koji favorizira vozila starija od 10 godina."
(Izvor: Dnevnik.hr)