Fotografija nije povezana s događajem/Ilustracija
(FOTO: kronikevg.com)
Tehnologija ulaska u automobil putem daljinskog upravljanja kriva je za pravi bum u krađi automobila, a 2023. godina bit će statistički najgora ikada - objavila je britanska osiguravajuća kuća LV General, a prenio ugledni britanski Auto Express. Zadnji podaci pokazuju povećanje od enormnih 59% u odnosu na prošlu godinu, a kako se trend krađa povećava tijekom tamnih zimskih noći, vrlo je vjerojatno da će brojke uskoro izgledati još lošije.
Krađa nekih marki automobila povećala se enormno. Najizraženiji je primjer Lexus: od rujna 2021. pa do istog mjeseca ove godine povećanje je nevjerojatnih 513 posto. Toyota je u istom periodu objavila povećanje krađa za 103, Hyundai za 81, a KIA za 76 posto.
Prema podacima navedenog osiguravatelja, najrizičniji automobili su Hyundai Tucson i KIA Sportage, koji čine 45 posto ukupnih krađa dotičnih marki. Kod Lexusa najviše se krade model RX, koji čini čak 54% svih ukradenih, dok je najugroženiji model Toyote popularni SUV RAV4 koji čini 47% svih ukradenih vozila ove japanske marke.
LV General tvrdi kako najveći problem leži u činjenici kako je postalo nevjerojatno jednostavno doći do uređaja koji mogu prodrijeti u inače kompleksne sigurnosne sustave modernih automobila. Jedan od posebno popularnih je uređaj koji se jednostavno "ušteka" u prednje svjetlo, lako dostupno iza odbojnika, pa automobil "pomisli" kako ga je otključao vlasnik daljinskim upravljačem. Sve dalje je dječja igra. Štoviše, negdje se savjeti kako ukrasti automobil dijele i na društvenim mrežama, poput Tik Toka, pa ne čudi rast slučajeva krađa.
"Primjećujemo ne samo povećanje krađe automobila nego i vrijednih dijelova u njima, kao što su katalizatori, dijelovi laserskih sustava koji rade u tempomatima, pa čak i vrlo kompliciranih multifunkcionalnih volana", rekao je Martin Milliner, šef odjela naplate šteta u LV Generalu. Takve je kriminalce teže zamijetiti, jer nerijetko kod krađe djeluju kao netko tko samo popravlja vlastiti automobil pa policija edukativnim plakatima pokušava naučiti građane da obrate pozornost i na takve slučajeve.
Stručnjaci priznaju kako automobilska industrija radi sve kako bi poboljšala sustave daljinskog zaključavanja, ali problem je što lopovi u rekordnoj brzini reagiraju na svaku promjenu te stvore uređaj ili metodu koja im omogućava krađu vozila.
Inače, prema podacima MUP-a, a koje je prenio portal Postanivozač, u prvih 10 mjeseci ove godine u Hrvatskoj više od četvrtine svih ukradenih vozila čine francuske marke - Renault, Peugeot i Citroen - dok je i dalje najpopularniji među kradljivcima Volkswagen, koji sam drži 22.4% udjela. Treći je na listi Opel sa 7% svih krađa.
izvor: index.hr