12.11.2013.
L. Galić/M. Barać
Pregleda: 14312
Službeni automobil Grada Požege
(FOTO: Lidija Galić)
Službena su vozila posljednjih dana top tema u hrvatskim medijima. Za mnoge su gradske i županijske čelnike ona ispunjenje vlastitih apetita i želja te u nekim gradovima njihova vrijednost doseže polumilijunske iznose.
I dok je u garaži Grada Požege od rujna novi automobil, u županijskoj to nije slučaj.
U voznom su parku Požeško-slavonske županije četiri automobila - dvije Opel Astre stare šest godina, Peugeot 308 star godinu dana i Škoda Superb stara sedam godina.
Županov službeni automobil
- Škoda je prešla 270 tisuća kilometara i treći sam župan koji se u njoj vozi. Automobil nema navigaciju, već po potrebi koristimo privatnu - rekao nam je Alojz Tomašević, požeško-slavonski župan.
Škoda je kupljena na leasing za vrijeme mandata tadašnjeg župana Zdravka Ronka. Leasing je izašao za mandata župana Marijana Aladrovića te ju je Županija otkupila za 54 tisuće kuna.
Župan Tomašević kaže da ima službenog vozača, ali po potrebi i sam vozi.
- S obzirom na povećan obim poslova oko legalizacije, potreban nam je još jedan automobil. Vidjet ćemo kakva je situacija u proračunu te ako bude prostora kupit ćemo ga možda iduće godine. Bit će to vozilo u skladu s financijskim mogućnostima Županije.
- Nisam opterećen velikim i skupim vozilima - zaključio je župan koji privatno vozi Mercedes star 19 godina.
Dok je Županija imala mogućnost prvokupa službenog vozila, u ugovoru s leasing kućom za Ford Mondeo koji je vozio dosadašnji gradonačelnik ta opcija u Gradu Požegi nije postojala.
Mjesečna rata 3.100 kuna
- Odlučili smo se za kupovinu novog automobila. U rujnu je na leasing od pet godina kupljen C5, a cijena mu je 191 tisuću kuna s PDV-om. Mjesečna rata je 3.100 kuna što je za 1.600 kuna manje nego što je iznosila za Ford Mondeo - rekao je požeški gradonačelnik Vedran Neferović.
Unutrašnjost novoga gradskog službenog automobila
Dodaje da je auto opremljen kao i svaki drugi u toj klasi. Službeni je automobil gradonačelniku na raspolaganju 24 sata dnevno.
Osim C5 u gradskom su voznom parku još dvije Opel Astre stare šest godina. Jedna je u prilično lošem stanju te razmišljaju o kupovini novog automobila srednje klase. U Gradu se, kao i u Županiji, čeka proračun za 2014. godinu.
Nikolić u Jetti iz 2007., Jozić u još starijoj Toyoti
Službeni automobil kutjevačkog gradonačelnika je VW Jetta iz 2007. godine. Auto je kupljen na leasing koji je istekao lani.
- Za polog smo dali 38 tisuća kuna te smo po završetku leasinga platili još 20 tisuća - kaže gradonačelnik Ivica Nikolić dodajući da o novom automobilu u Kutjevu niti ne razmišljaju.
Toyota Avensis iz 2006. godine službeno je vozilo Grada Pleternice. Automobil je kupljen za gotovinu. Pleternička gradonačelnica Antonija Jozić kaže da je star sedam godina i trebalo bi ga promijeniti, ali to zasad nije u planu.
Pakrac i Lipik vjerni Passatu
Gradonačelnici Lipika i Pakraca, Vinko Kasana i Davor Huška vjerni su Volkswagen Passatu.
Kasana vozi Passat star oko 5 godina i, kako naglašava, automobil je odličan te narednih 10 godina ni ne pomišlja na kupovinu novog. Osim Passata, Grad Lipik još raspolaže također kupljenim Renault Kangoom te Peugeotom koji je stigao kao donacija iz austrijske pokrajine Tirol.
I pakrački gradonačelnik Davor Huška također vozi Passata koji je lani u ožujku uzet na leasing na 5 godina. Prije toga gradonačelnik je 9 godina koristio vozilo Mazda 6, koja je lani poklonjena Poduzetničkom centru Pakrac.
Kako nam je rekla Anamarija Blažević, Huškina zamjenica, ne razmišljaju o kupovini novog vozila jer su svjesni da su vremena financijski teška, ali također ističe i da nema potrebe za većim, novijim i naposljetku skupljim vozilom. Osim gradonačelnikovog Passata, Grad Pakrac još posjeduje Fiat Pandu iz 2008. godine. Iz donacija Grad Pakrac je dobio osobno vozilo Dacia i karavan kombi Volkswagen za potrebe Vlastitog komunalnog pogona.