15.7.2025. | 20:27
Redakcija 034
Pregleda: 4812
HŽ poziva da na more putujete vlakom: U Požegi se karte nisu mogle kupovati jer je blagajna bila zatvorena radi bolovanja
(FOTO: Google Earth/ 034 portal)
Usred turističke sezone, kada željeznički promet reklamira linije prema moru i poziva putnike da putuju udobno i sigurno vlakom, jedan se putnik iz Požege našao u gotovo apsurdnoj situaciji: nije mogao kupiti kartu za vlak jer blagajna nije radila.
Riječ je o vlaku “Dalmacija” koji prometuje 7. srpnja 2025., u srcu sezone kad su gužve i pojačan interes putnika očekivani. Putnik koji nam se obratio opisuje da mu je na blagajni željezničkog kolodvora u Požegi rečeno kako blagajna trenutno ne radi jer je zaposlenik/ca na bolovanju i da kartu jednostavno kupi u vlaku.
Problem je, međutim, što za taj vlak vrijedi obavezna rezervacija sjedala ili postelje, osobito za spavaća kola. Putnik pita: “Kako da kupim kartu s rezervacijom za Split u samom vlaku? Ako želim spavaća kola, trebam unaprijed rezervirati mjesto, a to nije moguće bez blagajne ili mrežne prodaje koja to ne podržava za taj polazak.”
Posebno je frustrirajuće, navodi, to što se sve događa upravo u špici sezone kad bi sustav trebao biti spreman. “Postavlja se pitanje kako blagajna može biti ‘na bolovanju’? Zar ne postoji nitko tko bi je mijenjao? Turistička sezona je počela, a putnik ne može kupiti kartu za more,” piše nezadovoljni putnik.
Putnik, koji više od 15 godina koristi vlak za putovanja na more, ističe i dugotrajan problem: “Svake godine ista priča – djelatnik u Požegi ne zna izdati kartu za spavaća kola ili se pojave ovakve situacije kad nitko ne radi.”
U privitku svoje poruke poslao je i fotografiju službene obavijesti na kolodvoru kojom se putnike informira da blagajna ne radi te da kartu kupe kod konduktera. No za vlak s obaveznom rezervacijom to jednostavno nije dovoljno.
Putnik zaključuje kako prvi put ovako javno iznosi svoje nezadovoljstvo i moli da se ova pritužba anonimno objavi, nadajući se da će nadležni reagirati i omogućiti ono što bi trebalo biti najosnovnije – kupnju karte za vlak u sezoni kada se upravo takvo putovanje najviše promovira.
Mi ćemo dodati da je više nego sramotno da državna tvrtka koja je monopolist i dugogodišnji gubitaš, dakle plaćeni su direktno od poreznih obveznika, nisu u stanju organizirati neometani rad u gradu koji je ipak županijsko središte.