9.11.2023. | 20:18
Redakcija 034 portala
Pregleda: 10250
FOTO: Grad Požega, Čitatelj, 034 portal
U rujnu 2023. godine istekao je leasing za službeno vozilo Škoda Superb s kojim se koristi gradonačelnik Požege Željko Glavić.
Grad Požega u rujnu 2018. godine ugovorio je operativni leasing za vozilo Škoda Superb u trajanju od 5 godina. Mjesečna rata leasinga iznosila je 2.720,55 kn odnosno računano po fiksnom tečaju za konverziju kuna u eure 361,08 eura. Po isteku ugovora za operativni leasing ostatak vrijednosti vozila iznosi 64.997,62 kn (8626,67 eura) bez PDV-a.
Nakon isteka ugovora za operativni leasing u trajanju od 5 godina, upitali smo Grad što su napravili, jesu li otkupili vozilo ili možda kupili novo. Dobili smo odgovor kako je Grad Požega ugovorio novi operativni leasing za isto, staro vozilo, u trajanju još dvije godine s mjesečnim anuitetom 373,16 eura, dakle nešto više nego li je prije plaćano, a dok ostatak vrijednosti vozila po isteku dvije godine tj. ugovora iznosi 2.870,03 eura, bez PDV-a.
Nejasno je zbog čega su se iz Grada odlučili na produljenje leasinga za dvije godine i to po još nepovoljnijim uvjetima nego li su imali prije, ako je operativni leasing zamišljen da se po isteku istog vraća staro vozilo i uzima drugo, novo, za iste novce. S obzirom na to da su se iz Grada odlučili produžiti operativni leasing za još dvije godine, i to po nepovoljnijim uvjetima, a čiji ukupni trošak dobijemo umnoškom anuiteta (373,16 eura) prema novom ugovoru, i brojem ugovorenih mjeseci (24), a što iznosi čak 8.955,84 eura, dok će ostatak vrijednosti vozila iznositi 2.870,03 eura plus PDV. Računica je bila jasna, a to je da je bilo isplativije da vozilo primjerice odmah otkupi Tekija d.o.o. ili Komunalac Požega d.o.o., a da ga koristi Grad Požega, što Zakon dozvoljava, nego li isti produžiti za čak još dvije godine po nepovoljnijim uvjetima. Otkupi li takvo vozilo za dvije godine neka od gradskih firmi ili ustanova, u vjetar će biti bačeno gotovo 2.000,00 eura novca poreznih obveznika. Cijeli slučaj ne bismo ni primijetili da na službenom vozilu dotadašnja registracija PŽ 112 DT nije promijenjena u PŽ 112 FC, a zbog čega je to učinjeno, nije nam poznato, no očito je da se zbog istih brojeva nove tablice radi o nekakvom pokušaju kamuflaže cijele operacije, ali neuspješno.
Na primjeru produživanja operativnog leasinga, što je izniman i vrlo rijedak slučaj, a u konačnici i nepovoljan, još jednom se dokazuje sva elementarna i financijska nepismenost aktualnog gradonačelnika Požege Željka Glavića, a koji je moguće ovakvu odluku donio zbog „percepcije javnosti“ kako eto gradonačelnik nije trošio novac poreznih obveznika na ugovaranje leasinga za neko drugo, novo vozilo, a što je mogao učiniti za iste novce, a nije, najvjerojatnije iz straha osude javnosti pa je zapravo od nekoliko opcija donio onu najlošiju. Zanimljivo, paralelno s ovakvim naoko racionalnim rješenjem, Gradu Požegi kroz prste, namjerno ili ne, cure tisuće i tisuće eura poreznih obveznika, ali na to aktualni gradonačelnik Glavić ni da trepne, primjerice u nekretninskim makinacijama, a zbog čega, možemo samo pretpostaviti.
Na kraju, postavlja se logično pitanje kako je gradonačelnik Željko Glavić, nekad kao ravnatelj, desetljećima vodio Opću županijsku bolnicu Požega, ako je kao gradonačelnik u ovako kratkom periodu uspio napraviti više svinjarija nego li svi njegovi prethodnici zajedno?