12.10.2012.
Mario Barać
Pregleda: 14945
Autobusni kolodvor u Pakracu
(FOTO: Mario Barać)
Stanovnici Pakraca i Lipika uskraćeni su za brojne svakodnevne životne pogodnosti koje imaju stanovnici nekih većih i razvijenih gradova. Posebno se to odnosi na prometnu povezanost, ili bolje reći nepovezanost kada je u pitanju autobusni prijevoz prema našoj metropoli ili županijskom središtu.
Za Zagreb preko Daruvara ili Požege
Oni koji nemaju automobil i kojima je autobus jedino prijevozno sredstvo moraju znati dobro računati, biti snalažljivi i organizirani ako iz Pakraca žele za Zagreb jer direktne linije za glavni grad već godinama nema. Mora li tko u jutarnjim satima autobusom za Zagreb, to može učiniti tako da najprije otputuje u 21 kilometar udaljen Daruvar i zatim tamo presjedne na neku od direktnih linija za Zagreb. Problem je što to može učiniti preko tjedna, ali ne i vikendom kada nema autobusne linije Pakrac – Daruvar.
Druga, puno duža i skuplja varijanta je da u Zagreb ide preko županijskog središta – Požege. No i ovdje naš putnik mora dobro poznavati vozni red jer tjedno iz Pakraca za Požegu ima 5 polazaka autobusa raspoređenih u 3 dana. Za Požegu se može putovati ponedjeljkom (6,35 i 14 sati), petkom (14,30 i 19,20 sati) te nedjeljom u 8,30 sati.
Za Beograd 2 direktne linije
Ima li pak naš putnik potrebu putovati u glavni grad Srbije Beograd, čeka ga manje problema i komplikacija jer iz Pakraca postoje dvije direktne linije za srpsku metropolu. Petkom u 17 sati putnike iz Pakraca za Beograd vozi srpski autoprijevoznik, a druga direktna linija je nedjeljom u 8,30 i to na liniji jednog požeškog autoprijevoznika.
Puno jednostavnije je putnicima kojima je odredište Banja Luka jer, zahvaljujući banjalučkom autoprijevozniku, iz Pakraca se za ovaj grad može putovati svaki dan osim utorka i četvrtka oko 14,30 sati. Dakle 5 polazaka raspoređenih u 5 dana u tjednu.
Željezničko „slijepo crijevo“
Zatvaranjem dijela željezničke pruge od Sirača do Pčelića, Lipičani i Pakračani su se našli u svojevrsnom željezničkom „slijepom crijevu“ jer željeznički prijevoz u smjeru Daruvara su najviše koristili učenici koji se školuju u tom gradu. Bitnom smanjenju broja korisnika željeznice, kao načina svakodnevnog putovanja, pridonijela je i nova odluka o sufinanciranju 75 posto troškova za učenike. Tako u Lipiku u prošlom mjesecu nisu prodali niti jednu mjesečnu kartu iako je, u odnosu na autobusnu kartu koja košta 686 kuna, željeznička bitno jeftinija i košta 270 kuna. Autobus s druge strane nosi neke pogodnosti jer učenik ne mora vrlo rano kretati u školu, a i ranije se vraća. Roditeljima je pak u takvom sustavu sufinanciranja karata isplativo takvu autobusnu pogodnost platiti 104 kune više. U željeznici se nadaju da su istinite najave kako bi pruga do Daruvara mogla biti ponovo otvorena do svibnja 2013. što bi značilo i povećanje korisnika.
Gledano u drugom smjeru, onom prema Zagrebu, situacija je već godinama nepromijenjena i putnik na tom putovanju obavezno mora presjesti u Banovoj Jarugi, a Pakračani i Lipičani na raspolaganju imaju 4 dnevne linije.