Lakše do Beograda ili Banja Luke nego do Požege ili Zagreba

Autobusni kolodvor u Pakracu
(FOTO: Mario Barać)

12.10.2012. | Mario Barać
Pregleda: 14946

Stanovnici Pakraca i Lipika uskraćeni su za brojne svakodnevne životne pogodnosti koje imaju stanovnici nekih većih i razvijenih gradova. Posebno se to odnosi na prometnu povezanost, ili bolje reći nepovezanost kada je u pitanju autobusni prijevoz prema našoj metropoli ili županijskom središtu.

Za Zagreb preko Daruvara ili Požege

Oni koji nemaju automobil i kojima je autobus jedino prijevozno sredstvo moraju znati dobro računati, biti snalažljivi i organizirani ako iz Pakraca žele za Zagreb jer direktne linije za glavni grad već godinama nema. Mora li tko u jutarnjim satima autobusom za Zagreb, to može učiniti tako da najprije otputuje u 21 kilometar udaljen Daruvar i zatim tamo presjedne na neku od direktnih linija za Zagreb. Problem je što to može učiniti preko tjedna, ali ne i vikendom kada nema autobusne linije Pakrac – Daruvar.


Druga, puno duža i skuplja varijanta je da u Zagreb ide preko županijskog središta – Požege. No i ovdje naš putnik mora dobro poznavati vozni red jer tjedno iz Pakraca za Požegu ima 5 polazaka autobusa raspoređenih u 3 dana. Za Požegu se može putovati ponedjeljkom (6,35 i 14 sati), petkom (14,30 i 19,20 sati) te nedjeljom u 8,30 sati.


Za Beograd 2 direktne linije

Ima li pak naš putnik potrebu putovati u glavni grad Srbije Beograd, čeka ga manje problema i komplikacija jer iz Pakraca postoje dvije direktne linije za srpsku metropolu. Petkom u 17 sati putnike iz Pakraca za Beograd vozi srpski autoprijevoznik, a druga direktna linija je nedjeljom u 8,30 i to na liniji jednog požeškog autoprijevoznika.

Puno jednostavnije je putnicima kojima je odredište Banja Luka jer, zahvaljujući banjalučkom autoprijevozniku, iz Pakraca se za ovaj grad može putovati svaki dan osim utorka i četvrtka oko 14,30 sati. Dakle 5 polazaka raspoređenih u 5 dana u tjednu.

Željezničko „slijepo crijevo“

Zatvaranjem dijela željezničke pruge od Sirača do Pčelića, Lipičani i Pakračani su se našli u svojevrsnom željezničkom „slijepom crijevu“ jer željeznički prijevoz u smjeru Daruvara su najviše koristili učenici koji se školuju u tom gradu. Bitnom smanjenju broja korisnika željeznice, kao načina svakodnevnog putovanja, pridonijela je i nova odluka o sufinanciranju 75 posto troškova za učenike. Tako u Lipiku u prošlom mjesecu nisu prodali niti jednu mjesečnu kartu iako je, u odnosu na autobusnu kartu koja košta 686 kuna, željeznička bitno jeftinija i košta 270 kuna. Autobus s druge strane nosi neke pogodnosti jer učenik ne mora vrlo rano kretati u školu, a i ranije se vraća. Roditeljima je pak u takvom sustavu sufinanciranja karata isplativo takvu autobusnu pogodnost platiti 104 kune više. U željeznici se nadaju da su istinite najave kako bi pruga do Daruvara mogla biti ponovo otvorena do svibnja 2013. što bi značilo i povećanje korisnika.

Gledano u drugom smjeru, onom prema Zagrebu, situacija je već godinama nepromijenjena i putnik na tom putovanju obavezno mora presjesti u Banovoj Jarugi, a Pakračani i Lipičani na raspolaganju imaju 4 dnevne linije. 


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI