Gotovo pola milijuna automobila palo na tehničkom. Ovo su najčešće greške, ali i najpouzdanije marke
(FOTO: istockphoto)
Eko test za osobni automobil s benzinskim pogonom dosad je s PDV-om koštao 16,51 eura, a po novim cijenama bi trebao stajati 19,06 eura. Za dizelski osobni automobil eko test je stajao 17,01 eura, a prema prijedlogu nova je cijena 19,63 eura
Cijena tehničkog pregleda i registracije automobila uskoro bi trebala poskupjeti za 15,4 posto. Prema izmjenama Odluke o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede vozila koju je potpisao ministar policije Davor Božinović i upućena je u javnu raspravu 2. kolovoza određene će radnje koje provode Stanice za tehnički pregled vozila (STP) poskupjeti.
Podsjećamo, od 2018. godine svi poslovi, odnosno javne ovlasti vezane uz registraciju vozila prenesene su s MUP-a na Stanice za tehnički pregled vozila. Do tada su se mogle samo produljivati prometne dozvole, dok ih od tada mogu izdavati, obavljati prijenos vlasništva, odjavljivati... Dakle, od 2018. godine sve poslove vezane uz registraciju vozila vozači mogu obaviti u Stanicama za tehnički pregled vozila, što je bitno pojednostavilo proces registracije vozila, pogotovo produljenje prometne dozvole. No tada je onemogućeno da taj postupak obave u MUP-u gdje je bio jeftiniji, cijeli je postupak morao biti obavljen u Stanicama za tehnički pregled, koje su u privatnom vlasništvu različitih pravnih osoba, a nadzor nad njihovim poslovima provodi Centar za vozila Hrvatske (CVH), koji je također u privatnom vlasništvu.
Sada se, dakle, predlažu nova poskupljenja. Tako bi se tehnički pregled za osobni automobil s benzinskim pogonom plaćao 23,36 eura umjesto dosadašnjih 20,25 eura. Uz obračun PDV-a to je 29,2 eura umjesto 25,3 eura, odnosno 3,9 eura više ili 15,4 posto više. Tehnički pregled za moped i motocikl poskupio bi na 17,73 eura s dosadašnjih 15,3 eura, uz PDV. Eko test za osobni automobil s benzinskim pogonom dosad je s PDV-om koštao 16,51 eura, a po novim cijenama trebao bi stajati 19,06 eura. Za dizelski osobni automobil eko test je stajao 17,01 eura, a prema prijedlogu nova je cijena 19,63 eura. Poslovi koji prethode registraciji i produženju važenja prometne dozvole dosad su stajali 7,65 eura, a prema novom prijedlogu plaćat će se 8,82 eura. Naplata propisanih obveza umjesto 2,86 bi trebala biti 3,3 eura, a kako se u redovnom produženju naplaćuju dvije obveze, poskupljenje za tu stavku bilo bi oko jedan euro. Usluga ovjere prometne dozvole koja se dosad plaćala 7,65 eura, prema novim cijenama plaćala bi se 8,82 eura.
Tako bi za tehnički pregled i administrativne troškove produljenja vozačke dozvole vlasnici benzinaca koji su taj trošak dosad plaćali 62,83 eura, prema prijedlogu nove odluke ministra MUP-a Davora Božinovića isto plaćali 72,5 eura, odnosno 9,67 eura više nego do sada. To je poskupljenje od 15,4 posto. Za vlasnike dizelaša bi to bilo malo više jer ekotest za dizelske motore stoji malo više od onoga za benzinski motor. Umjesto naknada koje su dosad plaćali 63,33 eura, sada će plaćati 73,07 eura, odnosno 9,74 eura više. Uz to naplata za obrasce i registre tehničkog pregleda poskupljuje s 1,55 eura na 1,78 eura. Također, prema novom prijedlogu poskupjet će i dodatni pregled plinskih instalacija na vozilu koje se za pogon koristi smjesom butan-propan ili metan s dosadašnjih 11,01 eura na 12,7 eura. Odjava vozila dosad je stajala 2,37 eura, a po novom bi stajala 2,72 eura.
"Naknade nisu mijenjane deset godina pa smatram da je ovaj potez sasvim opravdan. Tih petnaestak posto poskupljenja, kada je riječ o općoj sigurnosti i sigurnosti u prometu na cestama ne bi trebalo predstavljati problem vlasnicima vozila. Nekoliko eura nije znatan trošak, a pridonosi sigurnosti u prometu na cestama i stabilnosti sustava tehničkog pregleda”, kazao nam je Goran Pejić, predsjednik uprave Centra za vozila Hrvatske.
izvor: večernji.hr