14.11.2016.
M.B./Požeška biskupija
Pregleda: 16175
Krštenje petog djeteta obitelji Šoštarić
(FOTO: Požeška biskupija)
Požeški biskup Antun Škvorčević pohodio je u nedjelju, 13. studenog župu Sv. Ilije proroka u Brodskom Stupniku i u župnoj crkvi predvodio euharistijsko slavlje tijekom kojega je krstio Gašpara, peto dijete u obitelji Mihaela i Katarine Šoštarić. Zahvaljujući župniku Anti Iviću na riječima dobrodošlice, biskup je rekao da je došao radovati se životu zajedno s roditeljima ovog djeteta, naglasivši da danas, kad je u Hrvatskoj život na uzmaku a smrt pobjeđuje, rođenje novog čovjeka predstavlja najveći događaj koji nam se može dogoditi. Podsjetio je da je svaki novi čovjek dar Božji, ne samo za ovdje, nego i za vječnost. U ozračju radosti zbog dara novog života pozdravio je sve nazočne, a osobito roditelje Mihaela i Katarinu Šoštarić, čestitavši im na opredjeljenju za život. Rekao je da ćemo Gašpara, kojeg majka sada drži u naručju, po sakramentu svetog krštenja povjeriti u ruke Božje, naglasivši kako će se time očitovati da on Božje vlasništvo. Pozvao je nazočne da se obnove u svijesti krsnog dostojanstva.
Na početku homilije biskup je spomenuo kako nam govor u današnjim biblijskim čitanjima o ratovima, potresima, katastrofama svake vrste u prvi mah može sličiti na svakodnevne zastrašujuće vijesti o kojima čitamo u novinama i gledamo na televiziji. Istaknuo je da su oni u Svetom pismu, napose u današnjem evanđeoskom ulomku navještaj radosne vijesti, jer govore o prolaznosti ovoga svijeta i nastupu novoga koji Bog ostvaruje. Osvrćući se najprije na ulomak iz prvog čitanja u kojem prorok Malahija najavljuje dolazak "dana Gospodnjega", protumačio je da ta sintagma označuje događaj spasenja u kojem će Bog vatrom uništiti moć zla, nepravde i smrti te učiniti da ljudima ograne sunce pravednosti. Naglasio je da dan Gospodnji nije dan Božje osvete nad grješnim čovječanstvom, jer je osveta čin nemoći pred zlom, a svemoćni Bog se ne da uvjetovati zlom koje je netko počinio. Tu moć Božjeg Duha prede zlom, nastavio je biskup, nazivamo milosrđe kojim on prašta i nadvladava zlo. Rekao je da stoga vatru o kojoj govori prorok treba shvatiti kao simbol Božjeg milosrđa. No, čovjek sam sebe osuđuje na propast kad se u svojoj slobodi opredjeljuje protiv Boga, onemogućujući mu da ga on vatrom svog milosrđa očisti i oslobodi od privezanosti za prolazno i propadljivo te u tom smislu prorok naviješta da će onima koji se boje Božjeg Imena ogranuti sunce pravednosti.
Tumačeći evanđeoski ulomak biskup je istaknuo da Isus govori o danu Gospodnjem, ali ne kao o "kraju" svijetu, kako to vole tumačiti propovjednici nekih kršćanskih sekti i pritom plaše ljude, nego o "svršetku" ili "dovršenju svijeta". Bog Stvoritelj ostaje trajno vjeran svome stvorenju s čovjekom njegovim vrhuncem i zato neće dopustiti da on zbog zla koje je u nj ušlo, završi u propasti i ništavilu, nego ga je žrtvom svoga Sina na križu spasio, otkupio od svakoga zla, i u svojoj ga božanskoj mudrosti i ljubavi vodi k dovršenju, kraljevstvu nebeskom ili eshatološkoj punini. Biskup je podsjetio kako je mali Gašpar rođenjem ušao u svijet označen zlom i smrću, ali ga u krštenju povjeravamo Isusu Kristu da bude dionikom njegove pobjede. Kazao je da ga Isus Krist tim putem uvodi u budućnost koja ne završava smrću. Protumačio je da ljudi općenito pod budućnošću smatraju ono što svojim radom ostvaruju danas kako bi osigurali bolje i drugačije sutra, ali da pri tom ostaju na svojevrsnom utilitarističkom ili profitnom poimanju stvarnosti. Pojasnio je da sv. Pavao potičući Solunjane na rad u današnjem drugom čitanju upozorava na čovjekovu kreativnu sposobnost kojom on surađuje s Bogom Stvoriteljem u dovršavanju djela stvaranja. Rekao je da se čovjekova kreativna moć na sasvim poseban način očituje kad kao muškarac i žena u braku surađuje s Bogom i rađa novi ljudski život. Spomenuo je da suvremeni mentalitet gleda sve kroz korist i svodi pitanje budućnosti na materijalnu razinu, na ono što dolazi iz ljudskih mogućnosti ali završava smrću, i da se u skladu s time mnogi mladi bračni parovi ne odlučuju za rađanje novog ljudskog života, osobe koja je dar Božji za vječnost i osigurava budućnost preko groba. Podsjetio je da dovršenje svijeta ovisi o osobi Sina Božjega, o drugom njegovu dolasku kada će ljubav pobjednica nad smrću održati sud i očitovati za što se tko na ovom svijetu opredijelio. Čestitao je obitelji Šoštarić koja je rođenjem petog djeteta posvjedočila da se opredijelila za Božju budućnost. Pozvao je nazočne vjernike na molitvu da u Hrvatskoj bude više takvih obitelji.
Na svršetku svete mise svi sudionici slavlja uputili su obitelji Šoštarić čestitku za krsno preporođeno dijete a biskup ih je podsjetio da će onoliko Božje budućnosti biti u njima koliko će mu omogućiti da bude prisutan u njihovoj prolaznosti, slabosti i smrti. Nakon slavlja biskup se u župnom domu sastao s obitelji Šoštarić i bio svjedokom radosti njihova zajedništva te joj je uručio darove.