25.12.2016.
M.M.
Pregleda: 10515
Razred sa slijepim učenicima
(FOTO: Anđelko Banović)
Od iduće školske godine otvara se mogućnost daučenici ostaju u školama do 14 sati, a brigu o njima – krozrazličite aktivnosti – vodit će učitelji i nastavnici. NjimaMinistarstvo obrazovanja planira propisati radnu obvezu boravka uškoli od šest sunčanih sati, što je na primjeru učitelja nižihrazreda osnovnih škola i do dva i pol sata dulje no sada, pišeJutarnji list
Umjesto dakle do 11,25 (četiri satanastave), 12,15 sati (pet sati) ili 13,05 (šest sati), učenici inastavnici bi u školama ostajali do 14.
Kada jeriječ o poslijepodnevnoj smjeni, imali bi radnu obvezu od 14 do 20sati.
Izmjena zakona
Jedan odciljeva takve mjere, pojašnjava pomoćnik ministra obrazovanja MomirKarin, jest osigurati učenicima mogućnost duljeg boravka u školi,što na ruku ide i zaposlenim roditeljima. Nova organizacija rada uškolama osigurala bi se, kaže Karin, izmjenama Zakona o osnovnom isrednjem školstvu. Njihovo donošenje planirano je do lipnja, sprimjenom od 1. rujna.
– Promjenom organizacijeradnog vremena poslala bi se javnosti poruka da nastavnici nisuneradnici – komentirao je Karin, uz dodatak da je za takvu promjenunužno usuglasiti se sa sindikatima. U promjene bi od iduće školskegodine ušle škole u kojima postoje organizacijski uvjeti. Karin tonaziva reformom organizacije rada škola, koja bi ciljala na to danastavnici budu više na raspolaganju učenicima.
–Ne mislim da je nemoguće dobiti podršku od sindikata za bilo kojekvalitetno rješenje. Svi mi koji vodimo sindikate smo i roditelji iučitelji. Ne možemo se ponašati kao da smo izvan toga. Zatoproblem s organizacijom rada škola nitko razuman ne možezanijekati. Mislim da bi većina učitelja bila spremna za drukčijuorganizaciju nastave, kaže Željko Stipić, predsjednik Školskogsindikata Preporod.
Prema njemu, promjenu bitrebalo uvesti kroz eksperimentalnu primjenu obveze 6-satnog rada uškoli, prvenstveno u školama s jednosmjenskom nastavom.
–Jednosmjenske škole imaju daleko bolje uvjete od višesmjenskihškola, a budemo li čekali da nam zadnja škola prijeđe ujednosmjensku nastavu, nikada nećemo mijenjati organizaciju rada. Aona, jednako kao i nastavni programi, nisu mijenjani godinama,priznaje Stipić, dodajući da bi učitelji bili sretni da svoj posao(poput zadaća) ne moraju odnositi kući nego da ih obavljaju uškolskim kabinetima. Problem vidi u tomu što kabineta u mnogimškolama jednostavno – nema.
– Kako se radi ovrlo osjetljivom pitanju, njega nikako ne treba rješavati bezdogovorima s onima koji predstavljaju radnike. Dogovor mora bitipretpostavka bilo kakvog eksperimenta, upozoravaStipić.
Učitelji danas imaju osmosatno radnovrijeme – podsjeća – i samo je pitanje koliko odrade kod kuće(priprema za nastavu i slični poslovi), koliko nanastavi.
Zimski praznici
Promjenakojom bi dobili obvezu 6-satnog ostanka u školi ne bi pritomzahtijevala korekcije plaća.
– Tu nema zahtjevaza većim plaćama. Time bismo neizravno priznali da ne radimo osamsati. Mi sigurno radimo osam sati, samo je pitanje gdje i koju vrsturada obavljamo – tvrdi Stipić. Po njemu, bilo bi loše kada bismoinsistirali da sve učitelje držimo po šest sati u školi, a dapritom nemaju uvjete za rad, kabinete ili drugi prostor. Stipićasmeta što se prilikom svakog prijedloga promjena školama pristupajednoobrazno, a uvjeti u njima su takvi da jedne pripadaju 19. adruge 21. stoljeću.