06.12.2017.
M.R./Z.B.
Pregleda: 11568
općina jakšić
(FOTO: M.M.)
Proračunski nadzor je inspekcijski nadzor zakonitosti svrhovitosti i pravodobnosti korištenja proračunskih sredstava i potpune naplate prihoda i primitaka iz nadležnosti proračunskih korisnika itd itd, da Vas ne zamaramo sa stručnom terminologijom postavit ćemo to uprošteno. Takva vrst nadzora se provodi kod iskazane više negoli opravdane sumnje u zakonitost trošenja proračunskog novca od strane odgovorne osobe tj načelnika gsp. Kovačevića.
Upozoravali smo dugo , pisali, isticali no nailazili smo na zid šutnje kod mnogih osoba koji su bliski gsp. Kovačeviću unutar Općine ali i šire unutar županijskih struktura.
Njegova samovolja, bahatost i arogantnost su na vrhuncu, ne uvažava nikoga te sve odluke donosi sam na svojstven način unutar Interesne skupine koju je stvorio te koja ga okružuje.
Biti ćemo vrlo koncizni zbog činjenice da je nadzor u tijeku a nikako ne bi željeli prejudicirati bilo što iako smo svjesni problematike.
Zašto između ostaloga proračunski nadzor Ministarstva financija?
Evo nekoliko ključnih argumenata i živućih nepobitnih činjenica; čl.124. i 125. Zakona o proračunu decidirano kaže da se sredstva smiju koristiti samo u visini utvrđenoj proračunom a gsp. Kovačević je napr. za "Usluge odvjetnika" planirao na godišnjoj razini 12000,00 kuna a sa 30.06. je već utrošeno 19.000,00 kuna!
Zatim za potrebe nasipanja nerazvrstanih cesta, održavanje puteva, deponija itd ( usluge koje pruža njegov bliski rođak gsp. Bajić preko svoje tvrtke) planirano je za cijelu godinu 260000,00 kuna a sa 30.06. je potrošeno već 261.852,50 kune !
Zatim konto 3232 planirano je za cijelu godinu 100.000,00 kuna a sa 30.06 je utrošeno već 350.142,87 kuna !
Za konto 381 utrošio je sa 30.06. 41.500,00 kuna a planirano je za cijelu godinu 41.000,00 kuna !
Nadalje, za grafičke usluge i tiskarske 3239 konto, plan je bio 11.000,00 kuna za cijelu godinu a sa 30.06. je utrošeno 18.775,00 kuna vjerojatno dio troškova za predizbornu kampanju !
Sukladno odredbi članka 5. stavak 2. Zakona o proračunu on smije trošiti samo u visini određenoj proračunom, a budući da još uvijek nije rađen rebalans, odnosno i da je rađen vidljivo bi bilo da u trenutku isplate nije imao sredstva osigurana...
Što kazati na sve iznijeto? Mogli bismo puno ali samo bi ponavljali sve ono što smo već ranije iznijeli, nije dobro i neće niti biti jer gsp. Kovačević uz pomoć predsjednika Općinskog vijeća gsp. Oreškog pokušava nastaviti vođenje i upravljanje Općinom na svoj dosadašnji način što je put u katastrofu za većinu stanovnika Općine.
Događanja na zadnjoj sjednici Općinskog vijeća su krucijalni dokaz ,jer najprije gsp. Oreški nije htio sazvati sjednicu Vijeća po zahtjevu 1/3 vijećnika sukladno Poslovniku a onda kad je i sazvao odbio je uvrstiti sve prijedloge Oporbene petorke kao prijedloge točaka Dnevnog reda a što je morao po Poslovniku ( isto se navodi u odgovoru Ministarstva uprave u izričaju ). Prihvatio je da bude tihi promatrač i slijepo izvršava želje i sada već zapovijedi gsp. Kovačevića. Na upit iz redova Oporbene petorke "zašto nije uvrstio sve prijedloge točaka uredno podnijete u pisanom obliku" On onako tupim pogledom ( kada je svjestan da ne smije izreći istinu) odgovoraa protupitanjem "Jeste li pročitali to"? Treba li išta više dodati u svezi gsp. Oreškog? Tuga i čemer..
Zapitajmo se svi.. kada je na području Požeško slavonske županije izvršen proračunski nadzor od strane Ministarstva financija? A sada se isti događa nad jednom od najmanjih Općina unutar RH-e i to s punim razlogom ne samo zbog iznijetih činjenica već i onih drugih koji će se pojaviti kroz nadzor.
Pored ovoga nadzora koji je vrlo znakovit i vrlo značajan Oprbena petorka očekuje vrlo skoro da i ostale nadzorne institucije RH-e odrade svoj posao te na taj način omoguće da se na području Općine Jakšić dogode značajne promjene koje će dovesti do demokratksih odnosa unutar Općinskih institucija na zadovoljstvo svih a ne samo odabranih.
S poštovanjem,
Oporbena petorka Općine Jakšić
Z.B/M.R.