15.10.2012.
Vjeran Blašković
Pregleda: 16861
Kamini Color emajla uskoro će se bojati jvodenim ekološkim bojama
(FOTO: Vjeran Blašković)
Rijetka smo županija čije su tvrtke orijentirane izvozu i to je dobro, to nam je prednost, kažu oni koji se bave poslom i razumiju što se na tržištu događa. Nedavno istraživanje koje su proveli novinari Večernjeg lista o 50 najboljih kompanija u istočnoj Hrvatskoj na tu su rang listu stavili samo tri tvrtke iz naše županije: TO Metalco iz Pakraca te Color emajl i Ljekarnu Vukoja iz Požege. Rang lista, može se reći, pokazuje zdravlje tvrtki koje su na njoj, one koje nisu, trebaju se liječiti.
Kriteriji za ovu rang listu nisu bili niti količina proizvoda, niti planovi, već realni pokazatelji sadašnjeg stanja i spremnosti na budućnost. Točnije rečeno, te su tvrtke spremne i planiraju budućnost, nisu (pre)zadužene i svoje dugove mogu vraćati iz dobiti, a ne novog zaduživanja.
One koje nisu na ovoj listi, a poznate su nam kao veliki brandovi i velike tvrtke su prezadužene te imaju malu dobit. Takve tvrtke teško se već danas nose s krizom i tržištima, a uteg zaduženosti i lošeg upravljanja u budućnosti će ih koštati na različite načine. Neke od njih će biti prisiljene nastale dugove pretvarati u vlasničke udjele i sl.
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju (ako se to dogodi 1.7.2013.) za dio će tvrtki s našega područja značiti i seljenje proizvodnje na tržišta koje žele zadržati (Bosna i Hercegovina, Srbija i sl.) što će vjerojatno značiti i manje proizvodnih radnih mjesta za požeške radnike. Da bi se to izbjeglo, potrebno je na vrijeme ulagati u kvalitetu i širenje proizvodnje.
Upravo to s ostvarenom dobiti radi Color emajl, priča nam direktor zajedničkih službi u Color emajlu Milenko Marković. Svrstavanje tvrtke u kojoj radi na listu 50 naj kompanija u istočnoj Hrvatskoj tumači po velikoj ostvarenoj dobiti te reinvestiranju te dobiti u proširenje proizvodnje, kako količina tako i kvalitete.
Na naše pitanje hoće li sada radnici Color emajla, kada sve ovo pročitaju, komentirati kako im plaće trebaju biti veće, odgovara da se to neće dogoditi.
- Ta ostvarena dobit uložena je u proširenje proizvodnje i kvalitete, bez toga nema zadržavanja postojećih tržišta niti proširenja, a dugoročno, ako to ne bismo radili, niti njihovih radnih mjesta, kaže Marković.