Leon Vranić
(FOTO: Tehnička škola Požega)
Imati učenika na Državnom natjecanju iz matematike je veliki uspjeh, a kada se to ponovi dvije godine zaredom, onda je to stvarno odličan rezultat!
Učenik Tehničke škole u Požegi Leon Vranić s mentoricom Marijom Bošnjak i ove je godine pozvan na Državno natjecanje iz matematike, u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Hrvatskog matematičkog društva, koje se održalo od 12.-14.travnja u Poreču. Već i sam plasman je uspjeh, a Leon je otišao i korak dalje – osvojio je 3. mjesto!
Leon se natjecao u kategoriji četvrtih razreda, a u nju spadaju sve škole i programi osim matematičke gimnazije. Valja istaknuti da je bio jedini predstavnik Požeško-slavonske županije.
Treba naglasiti da je natjecanje iz matematike jedno od najvećih, sudeći po broju sudionika jer treba proći općinsko/školsko natjecanje pa zatim županijsko i dobiti poziv na državno u tako velikoj konkurenciji.
Na ovogodišnjem natjecanju sudjelovalo je ukupno 257 učenika osnovnih i srednjih škola.
Prvi dan je bilo otvorenje natjecanja. Drugi dan su učenici pisali test. Učenici srednjih škola imali su 4 sata (240 minuta) za rješavanje.
U poslijepodnevnim satima organiziran je odlazak u obilazak zvjezdarnice Višnjan/Tićan.
U zvjezdarnici su nas njihovi ljubazni vodiči proveli i objasnili nam kako ona funkcionira te su učenici mogli i gledati Sunce kroz teleskop. Održano je i kratko predavanje o Suncu u njihovim prostorijama.
Podjela nagrada i priznanja je održana treći dan, nakon čega smo se uputili nazad u Požegu.
Osvojenim 3.mjestom Leon si je osigurao i direktan upis na fakultet.
Čestitke Leonu za ovaj veliki uspjeh!
S Leonom smo razgovarali o planovima za budućnost i dojmovima s natjecanja.
Leone, što planiraš u nastavku svoga obrazovanja?
Zasigurno planiram upisati Prirodoslovno-matematički fakultet u Zagrebu, međutim još sam neodlučan o upisu matematičkog odsjeka ili odsjeka za fiziku. Odsjek za fiziku nudi istraživački smjer za studij fizike, a matematički odsjek nudi inžinjerski smjer za studij matematike, ali u isto vrijeme nudi studiranje matematike i fizike kao integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij. Nažalost studij je za oba predmeta ekskluzivno nastavnički.
Jesi li uvijek bio odličan u matematici ili se to tek pokazalo u srednjoj školi?
Moje odlične osobine u matematici su se pokazale tijekom srednje škole, a interes i želja za izazovom su mi bili početni uvjeti za daljnji razvitak logičkih i matematičkih vještina.
Možeš li se vidjeti da jednoga dana radiš kao nastavnik u školi?
Ako bih bio nastavnik nastojao bih da se nastava obradi po točnom rasporedu vremena bez kašnjenja, te da je svaki detalj objašnjen pa bi na taj način izuzetno kvalitetno obradio planirano gradivo. Međutim, nepredvidljivost učenika i ograničenost vremena otežavalo bi mi predavanje pa zato ne planiram upisati nastavnički smjer.
Kako i koliko dugo si se pripremao za natjecanje? Za sva natjecanja tijekom cijelog srednjoškolskog obrazovanja pripremao sam se tako da sam zadatke prihvatio kao izazove koji su bile obvezni za riješiti. Nakon dužeg vremena taj je način pripremanja postao navika i vještina. Uglavnom, iz iskustva sam zaključio da su ključni faktori za uspješnost upravo interes i želja za znanjem.
Želiš li još nešto istaknuti vezano za svoj izniman uspjeh?
Vrlo sam zahvalan svojoj nastavnici i mentorici profesorici Mariji Bošnjak za podršku i veliku pomoć u pripremanju za natjecanje, jer bez nje zasigurno ne bih osvojio ovaj ogromni uspjeh. Trud se definitivno isplatio.