30.5.2023. | 13:30
Nezadovoljni roditelji učenika OŠ „Mladost“ Jakšić
Pregleda: 8733
učenici, škola, učionica
(FOTO: depo.ba)
Obzirom da je u medijima objavljena Odluka o odabranim osnovnim školama koje će sudjelovati u Eksperimentalnom programu „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ i iz nje je vidljivo da će u Eksperimentalnom programu sudjelovati i OŠ „Mladost“ Jakšić, želimo istaknuti da se OŠ „Mladost“ Jakšić na javni poziv prijavila unatoč protivljenju roditelja
većine učenika te škole. Roditelji su potpisali peticiju i uz žalbu je poslali školi, Požeško – slavonskoj županiji kao osnivaču škole te Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Također smo poslali pritužbe Uredu pravobraniteljice za djecu i Uredu pučke pravobraniteljice. Mišljenje Ureda pravobraniteljice za djecu možete pročitati ovdje https://dijete.hr/hr/misljenje-pravobraniteljice-za-djecu-na-nacrt- eksperimentalnog programa-cjelodnevne-skole/. Očekujemo očitovanje Ureda pučke pravobraniteljice, kao i očitovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Škola se na našu žalbu i peticiju oglušila, ističući da za provođenje Eksperimentalnog programa ne mora tražiti suglasnost roditelja, a što je suprotno od onoga što piše u Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama.
Prema članku 135. stavak 2: Roditelj učenika ima pravo i obvezu sudjelovati u njegovom obrazovanju i biti redovito obaviješten o njegovim postignućima, te prema članku 3. Roditelj učenika ima pravo i obvezu biti upoznat sa svim sadržajima obuhvaćenima nastavnim planom i programom i školskim kurikulumom objavljenim na mrežnim stranicama škole: obveznim i izbornim nastavnim predmetima, međupredmetnim i/ili interdisciplinarnim sadržajima i/ili modulima, izvannastavnim, eksperimentalnim i posebnim programima te dati suglasnost za sudjelovanje učenika u svim navedenim sadržajima osim u nastavnim predmetima koji su dio odgojno-obrazovanog standarda.
Nadalje prema članku 49. istog zakona, stavak 5 kaže: Promjene u radu i organizaciji, školske ustanove su dužne pravodobno najaviti roditeljima, učenicima, osnivaču i uredu državne uprave, odnosno Gradskom uredu.
Škola nije roditelje informirala niti o prijavi na Javni poziv niti o Odluci o odabranim školama, sve saznajemo iz medija.
Na ovu temu nije održan niti jedan roditeljski sastanak, održano je samo Vijeće roditelja na kojemu su roditelji očekivali opće informacije o programu cjelodnevne škole, ali ne i namjeru da se Škola prijavi na Javni poziv, a pogotovo nisu očekivali da se o toj temi neće glasati, jer ravnatelj smatra glasanje nepotrebnim.
S učenicima u Školi nitko nije razgovarao o Eksperimentalnom programu, nitko ih nije upoznao s time da im se produžuje vrijeme obaveznog boravka u školi.
Sudjelovanje u Eksperimentalnom programu se forsira unatoč neodgovarajućim prostornim uvjetima Škole za cjelodnevni boravak djece. Nismo upoznati s time kad će se prostorni uvjeti Škole izjednačiti s poželjnima za provođenje cjelodnevne škole kakve propisuje dokument Ministarstava znanosti i obrazovanja.
„Kvalitetno i učinkovito okruženje za aktivnosti cjelodnevne škole, osobito kada je riječ o Programu A2, razlikuje se od tradicionalnog okruženja u kojem se provodi učionička nastava. Model rada cjelodnevne škole značajno se razlikuje od mogućeg rada škola putem organizacije nastave kroz cijeli dan i/ili veći dio dana. Prostorna prilagodba škola aktivnostima cjelodnevne škole važan je zadatak u osiguravanju uvjeta za njegovu provedbu. Škole učenicima osiguravaju poticajno i zanimljivo okruženje koje pobuđuje interes te potiče razvoj i učenje sve djece. Školsko okruženje treba brisati stroge granice između prostora njihova kućnog dnevnog boravka, radne sobe i škole. Mora im pružiti i prostorne mogućnosti odmora, igre i učenja u prostornom okruženju koje ne uključuje tipičnu školsku učionicu. U sklopu aktivnosti Programa A2 različiti učenici očekivat će različite strategije i načine učinkovitog učenja, školskog rada i ponavljanja naučenog. Stoga škola mora različitim skupinama učenika osigurati i prostorne mogućnosti za najučinkovitije načine učenja. Također, škole moraju uložiti napor u osiguranje prostora za odmor, igru, relaksaciju učenika i aktivnosti različite od sjedenja u školskim klupama.“
Znamo samo da bi naša djeca od jeseni trebala krenuti u Eksperimentalni program u neodgovarajućim uvjetima, da ih nitko u Školi o tome nije informirao i da mi za to nismo dali svoju suglasnost.