RODITELJI UČENIKA OŠ ’MLADOST’ JAKŠIĆ OGORČENI: ’Potpisujemo peticiju i ne želimo cjelodnevnu školu’

učenici, škola, učionica
(FOTO: depo.ba)

30.5.2023. | 13:30 | Nezadovoljni roditelji učenika OŠ „Mladost“ Jakšić
Pregleda: 8733

Obzirom da je u medijima objavljena Odluka o odabranim osnovnim školama koje će sudjelovati u Eksperimentalnom programu „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ i iz nje je vidljivo da će u Eksperimentalnom programu sudjelovati i OŠ „Mladost“ Jakšić, želimo istaknuti da se OŠ „Mladost“ Jakšić na javni poziv prijavila unatoč protivljenju roditelja
većine učenika te škole. Roditelji su potpisali peticiju i uz žalbu je poslali školi, Požeško – slavonskoj županiji kao osnivaču škole te Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Također smo poslali pritužbe Uredu pravobraniteljice za djecu i Uredu pučke pravobraniteljice. Mišljenje Ureda pravobraniteljice za djecu možete pročitati ovdje https://dijete.hr/hr/misljenje-pravobraniteljice-za-djecu-na-nacrt- eksperimentalnog programa-cjelodnevne-skole/. Očekujemo očitovanje Ureda pučke pravobraniteljice, kao i očitovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Škola se na našu žalbu i peticiju oglušila, ističući da za provođenje Eksperimentalnog programa ne mora tražiti suglasnost roditelja, a što je suprotno od onoga što piše u Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama.

Prema članku 135. stavak 2: Roditelj učenika ima pravo i obvezu sudjelovati u njegovom obrazovanju i biti redovito obaviješten o njegovim postignućima, te prema članku 3. Roditelj učenika ima pravo i obvezu biti upoznat sa svim sadržajima obuhvaćenima nastavnim planom i programom i školskim kurikulumom objavljenim na mrežnim stranicama škole: obveznim i izbornim nastavnim predmetima, međupredmetnim i/ili interdisciplinarnim sadržajima i/ili modulima, izvannastavnim, eksperimentalnim i posebnim programima te dati suglasnost za sudjelovanje učenika u svim navedenim sadržajima osim u nastavnim predmetima koji su dio odgojno-obrazovanog standarda.


Nadalje prema članku 49. istog zakona, stavak 5 kaže: Promjene u radu i organizaciji, školske ustanove su dužne pravodobno najaviti roditeljima, učenicima, osnivaču i uredu državne uprave, odnosno Gradskom uredu.


Škola nije roditelje informirala niti o prijavi na Javni poziv niti o Odluci o odabranim školama, sve saznajemo iz medija.

Na ovu temu nije održan niti jedan roditeljski sastanak, održano je samo Vijeće roditelja na kojemu su roditelji očekivali opće informacije o programu cjelodnevne škole, ali ne i namjeru da se Škola prijavi na Javni poziv, a pogotovo nisu očekivali da se o toj temi neće glasati, jer ravnatelj smatra glasanje nepotrebnim.

S učenicima u Školi nitko nije razgovarao o Eksperimentalnom programu, nitko ih nije upoznao s time da im se produžuje vrijeme obaveznog boravka u školi.

Sudjelovanje u Eksperimentalnom programu se forsira unatoč neodgovarajućim prostornim uvjetima Škole za cjelodnevni boravak djece. Nismo upoznati s time kad će se prostorni uvjeti Škole izjednačiti s poželjnima za provođenje cjelodnevne škole kakve propisuje dokument Ministarstava znanosti i obrazovanja.

„Kvalitetno i učinkovito okruženje za aktivnosti cjelodnevne škole, osobito kada je riječ o Programu A2, razlikuje se od tradicionalnog okruženja u kojem se provodi učionička nastava. Model rada cjelodnevne škole značajno se razlikuje od mogućeg rada škola putem organizacije nastave kroz cijeli dan i/ili veći dio dana. Prostorna prilagodba škola aktivnostima cjelodnevne škole važan je zadatak u osiguravanju uvjeta za njegovu provedbu. Škole učenicima osiguravaju poticajno i zanimljivo okruženje koje pobuđuje interes te potiče razvoj i učenje sve djece. Školsko okruženje treba brisati stroge granice između prostora njihova kućnog dnevnog boravka, radne sobe i škole. Mora im pružiti i prostorne mogućnosti odmora, igre i učenja u prostornom okruženju koje ne uključuje tipičnu školsku učionicu. U sklopu aktivnosti Programa A2 različiti učenici očekivat će različite strategije i načine učinkovitog učenja, školskog rada i ponavljanja naučenog. Stoga škola mora različitim skupinama učenika osigurati i prostorne mogućnosti za najučinkovitije načine učenja. Također, škole moraju uložiti napor u osiguranje prostora za odmor, igru, relaksaciju učenika i aktivnosti različite od sjedenja u školskim klupama.“

Znamo samo da bi naša djeca od jeseni trebala krenuti u Eksperimentalni program u neodgovarajućim uvjetima, da ih nitko u Školi o tome nije informirao i da mi za to nismo dali svoju suglasnost.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI