FOTO: Compas.com.hr
U svijetu gdje je organizacija ključ uspješnih događanja, Savez Mašte ističe se kao partner koji snove pretvara u stvarnost.
Specijalizirani za organizaciju i dekoraciju vjenčanja i raznih evenata, uz bogat glazbeni program, Savez Mašte nudi i niz dodatnih usluga koje svaki događaj čine nezaboravnim. O tome kako je nastao obrt, s kakvim se izazovima suočavaju te kakve trendove možemo očekivati u predstojećoj sezoni, razgovarali smo s Martinom Pleše Bestić, predstavnicom Saveza Mašte.
Kada i kako je nastao obrt savez mašte te što vas je potaknulo na pokretanje obrta?
Službeno smo obrt Savez Mašte pokrenuli 2016. godine, no kada danas pogledam unatrag, mogu reći da je Savez Mašte oduvijek bio prisutan – utkan u naše postojanje. Kreativnost, inovativnost, hrabrost za provođenje promjena te stvaranje posebnih trenutaka ispunjenih radošću nešto su u čemu smo se oduvijek pronalazili.
Sve je započelo prvenstveno sa sestrom Ivanom, suprugom i obitelji, a potom se nastavilo i kroz suradnju s Gradom. Tijekom godina osmislili smo i realizirali brojne događaje u Lipiku, poput Kuće Bake Mraz, koja je u svojim začecima bila prva takva inicijativa na području Slavonije. Tijekom deset godina kroz nju su prošle tisuće posjetitelja. Također, donedavno smo sudjelovali u adventskom ukrašavanju grada, osmislili i realizirali Zekograd u sklopu Uskršnjeg sajma, čime smo obogatili sadržaj događanja i privukli širu publiku. Zanimljivo je da smo nabavili i prvi zečji kostim, a i danas me veseli kada vidim koliko djeca, ali i roditelji, uživaju u tome. Uz to, sudjelovali smo u kreiranju kalendara događanja Grada Lipika, organizaciji koncerata i brojnih drugih aktivnosti.
Sve navedeno, kao i moja velika ljubav prema vjenčanjima i posebnim trenucima koje ljudi obilježavaju tijekom života, prirodno su nas vodili prema tome da svoje talente, vrijednosti i sposobnosti objedinjene pod jednim imenom – Savez Mašte – službeno ponudimo javnosti.
Od tuda dolazi i sam naziv obrta. Naš slogan glasi: "Vi zamišljate, mi ostvarujemo!", a ta se ideja reflektira i u našem logotipu, čiju je kreativnu zamisao osmislila moja sestra Ivana.
Tko čini vaš tim i kako raspodjeljujete zadatke unutar tima?
Naš tim čine moj suprug, sestra, majka i ja, a ponekad nam se pridruže i naše djevojčice Filipa i Erin te nećak Luka. Djevojčice su iznimno vrijedne i kreativne, što me kao majku čini ponosnom i sretnom jer već sada pokazuju interes i vještine u ovom poslu.
Kako bi sve funkcioniralo besprijekorno, važno je mudro raspodijeliti zadatke.
Moja uloga obuhvaća organizaciju i koordinaciju vjenčanja te drugih evenata – od pripremnih aktivnosti do završnih detalja.
Zadužena sam za osmišljavanje dekoracije prostora, narudžbe materijala, dogovore s dobavljačima te planiranje svih koraka potrebnih za uspješnu realizaciju događaja. Također se bavim promidžbom i marketingom, upravljam komunikacijom s klijentima i kreiram strategije za rast našeg poslovanja.
Suprug Mario najčešće je zadužen za izradu, pripremu i transport instalacija te ostale opreme. Njegova uloga naglasak stavlja na fizički rad, ali kada nastupi gužva, uključuje se u gotovo sve segmente, osim pripreme aranžmana. Također sudjeluje u promidžbi te vodi najam i održavanje oldtimera Zastave iz 1973. godine (Fićo), dok ja preuzimam administrativni dio, jer on za to nema strpljenja.
Sestra Ivana naš je problem-solver i kreativni um – uvijek pronađe inovativno rješenje i od ničega stvori nešto. Često imam ludu ideju, ali zapnem u realizaciji, a ona tada osmisli najbolje moguće rješenje.
Osim što sudjeluje u promidžbi, vodi i uslugu simboličnog matičara tijekom ceremonija vjenčanja, i to na nekoliko jezika. Ima bogato iskustvo u javnim nastupima i medijskim govorima, a njezin ugodan glas, profesionalnost i fokusiranost ključni su za taj dio posla. U našem bendu ne samo da pjeva, već je i glavni tehničar – a motanje kablova joj je posebna strast.
Baka Mirjana preuzela je brigu o djevojčicama, ali i o tome da svi budemo nahranjeni. Također ponekad pomaže u realizaciji tehničkih stvari te pomaže u pripremi smještaja za goste.
Filipa, Erin i nećak Luka sudjeluju u manje zahtjevnim zadacima, poput slaganja brojeva za stolove i ostalih sitnica koje su važan dio cjelokupne organizacije.
Koje sve usluge nudite klijentima?
Naš obrt specijaliziran je za organizaciju i koordinaciju vjenčanja te raznih drugih događanja. Cilj nam je klijentima omogućiti da uživaju u svom posebnom danu bez stresa i brige o organizacijskim detaljima.
Organizacija i koordinacija vjenčanja uključuje sve elemente potrebne za realizaciju ovog važnog događaja. U suradnji s partnerima brinemo o osmišljavanju cjelokupnog koncepta, pronalasku idealne lokacije, savjetovanju odabira glazbenih, foto i video izvođača, rasvjeti, tiskanim materijalima, dekoracijama, organizaciji slastica, cateringa te najmu šatora i ostalih potrebnih elemenata. Dio posla odnosi se i na administrativne zadatke, planiranje i sastanke, dok se koordinacija na dan vjenčanja temelji na poštivanju vremenskog protokola i praćenju hodograma. Upravljamo svim pružateljima usluga te usmjeravamo goste kako bi sve prošlo u najboljem redu. Klijentima olakšavamo proces tako da ne moraju samostalno kontaktirati brojne pružatelje usluga i trošiti dragocjeno vrijeme jer sve organizacijske izazove preuzimamo mi.
Unutar obrta djeluje i bend Norma-Joanne, koji činimo moja sestra Ivana i ja. Iako nas je samo dvije, zvučimo kao cijeli bend. Prilikom crkvenih obreda izvodimo najčešće liturgijske pjesme, ali možemo prilagoditi repertoar prema pravilima crkve i željama mladenaca. Tijekom ceremonija na otvorenom i drugih događanja izvodimo raznoliki repertoar koji obuhvaća pop, rock, disco, funky, blues, evergreen, filmsku glazbu i druge žanrove, ovisno o preferencijama klijenata.
Dekoracija prostora jedan je od ključnih segmenata našeg rada, a obuhvaća sve – od buketa, revera, dekoracije stolova za mladence i goste, kutka za slikanje, dekoracije slatkog kutka, dekoracije svadbene torte, dječjeg kutka, automobila i mjesta okupljanja do izrade bočica za piće, jelovnika, rasporeda sjedenja i tabla dobrodošlice. Dekoracije prilagođavamo ne samo vjenčanjima, već i rođendanima, krštenjima, Prvim pričestima, Svetim Potvrdama, djevojačkim večerima i drugim proslavama.
Uz dekoraciju nudimo i najam oldtimera, Zastave 750 iz 1973. godine, poznatog Fiće, koji dolazi s prigodno odjevenim vozačem, dekoriranim automobilom i poklonom iznenađenja.
Dostupan je i najam inventara za one koji žele sami urediti prostor, a u ponudi imamo razne dekorativne elemente poput pozadina za slikanje, komoda, tepiha, jastuka, stolnjaka, pribora za jelo, svijećnjaka, vaza, lampica, košara za revere, mašni za stolice, kutija za prstenje i drugih detalja koji upotpunjuju svaku svečanost.
Osim toga, nudimo i najam smještaja na dvije lokacije te najam kombija za prijevoz opreme i dekoracija. U ponudi imamo i unikatne, personalizirane poklone poput okvira za uspomene, ukrasa za vrata i drugih kreativnih darova izrađenih s posebnom pažnjom.
Svaka naša usluga kreirana je s ciljem da klijentima pruži cjelovito i jedinstveno iskustvo, a svaka ideja ili želja pretvara se u stvarnost uz našu predanost i maštovitost.
Po čemu se Savez mašte razlikuje od sličnih obrta?
Ono što Savez Mašte izdvaja od sličnih obrta jest naša sveobuhvatna usluga, posvećenost detaljima i proaktivnost u rješavanju nepredviđenih situacija. Kroz dugogodišnje iskustvo u ovoj industriji, ali i iz vlastitog iskustva kao mladenke, shvatila sam koliko organizacija vjenčanja može biti zahtjevna. Upravo zato našim klijentima želimo olakšati cijeli proces i omogućiti im da u potpunosti uživaju u svom posebnom danu, bez stresa i brige o organizacijskim detaljima.
Tijekom rada često primjećujem sitnice na koje mladenci ni ne pomisle, ali koje uvelike utječu na cjelokupno iskustvo. Primjerice, važna je pozicija kutka za slikanje kako bi sunce bilo idealno za fotografije, kao i pravilno postavljanje stolica u crkvi kako bi fotograf mogao uhvatiti savršen kadar raskošne vjenčanice. Također, razmak između klupa treba biti dovoljno širok da mladenka može nesmetano proći s ocem. Mladenci često na te savjete reagiraju iznenađeno, shvaćajući koliko su detalji bitni, a mi smo tu da ih na sve pravovremeno upozorimo. Osim toga, nerijetko na licu mjesta rješavam i nepredviđene situacije poput popravka haljina, a kako bismo bili potpuno spremni, mladenka u našem aranžmanu uvijek ima na raspolaganju Kutiju prve pomoći sa svim potrebnim sitnicama.
Još jedna od naših posebnosti je to što, iako nudimo širok raspon usluga, ne vidimo druge dekoratere kao konkurenciju. Svaki klijent će pronaći onoga tko mu stilom i načinom rada najbolje odgovara, a mi vjerujemo da ima dovoljno prostora za sve koji rade s ljubavlju i predanošću. Jedina usluga koju ne nudimo je prodaja buketa od živog cvijeća jer radimo isključivo na veliko.
Za nas ne postoje nemoguće misije – klijentima pružamo sve na jednom mjestu i nastojimo stvoriti jedinstvenu, besprijekorno organiziranu i nezaboravnu priču za njihov poseban dan.
Kako izgleda jedan tipičan radni dan u vašem poslu?
Naš posao traje tijekom cijele godine, a radimo ne samo na našem području, već i u okolici, pa čak i diljem Hrvatske, što nas iznimno veseli. Planiranje vjenčanja i evenata započinje već godinu ili dvije unaprijed, a intenzivni dogovori protežu se kroz cijelu godinu. Kako se približava datum događaja, mjesec ili dva prije dogovaramo sve preostale detalje, dok se tjedan dana prije usmjeravamo na završne pripreme.
Nekoliko dana prije vjenčanja ili eventa počinjemo s intenzivnim pripremama – radno vrijeme tada postaje nepredvidivo i zahtjevno. Osobno nerijetko radim i do 40-60 sati, a moj rekord je čak 80 sati rada unutar samo nekoliko dana. Kada je sve spremno, dekoracije i oprema prevoze se na lokaciju, gdje ih postavljamo i finaliziramo sve do posljednjeg detalja.
Nakon završetka događaja posao ne prestaje – sljedeći dan, osim ako nije drugačije dogovoreno, sve vraćamo natrag. No ni tada nije kraj. U danima koji slijede bavimo se čišćenjem, održavanjem i ponovnim slaganjem inventara kako bi sve bilo spremno za sljedeći angažman. Svaki event je jedinstven, a mi se trudimo svakom pristupiti s jednakom pažnjom i posvećenošću.
Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete te koliko inflacija utječe na troškove i formiranje cijena vaših usluga?
Jedan od najvećih izazova s kojima se susrećemo je samo tržište. Da bismo uspješno nudili određene usluge, mora postojati potražnja za njima. Nedostatak populacije na našem i okolnim područjima predstavlja značajnu prepreku, jer smanjuje broj potencijalnih klijenata.
Drugi izazov je financijska situacija. Troškovi organizacije vjenčanja mogu biti veliki u odnosu na prosječna primanja, što je razumljivo. Ipak, često čujem komentare poput: "Nama su najvažniji bend i hrana," a pri tome rijetko tko razmišlja o vizualnom dojmu prostora. Zamislite vjenčanu dvoranu s plastičnim tanjurima i bez ikakve dekoracije – to ne bi ostavilo dobar dojam, zar ne? Također, usluge organizacije i dekoracije vjenčanja u većim gradovima i luksuznijim prostorima naplaćuju se znatno više nego što je to moguće na našem području. No, upravo zbog toga želimo se proširiti na druga tržišta i pokazati što sve možemo, posebno kada su u pitanju atraktivne lokacije koje nam predstavljaju izazov i inspiraciju.
Treći izazov, koji bih nazvala paradoksom, je to što su ljudi spremni izdvojiti nekoliko tisuća eura za najam vjenčanice, ali ne i za dekoraciju prostora, iako iza nje stoji cijeli tim ljudi, bezbroj sati rada i kreativnosti.
Četvrti izazov je inflacija. Iako su cijene materijala i potrepština znatno porasle, mi smo zadržali iste cijene rada. Cijenu usluge ne čine samo materijalni troškovi, već i znanje, stručnost, konzultacije, realizacija, koordinacija s ostalim pružateljima usluga, naše vrijeme i trud, obveze prema državi, putni troškovi, skladištenje, održavanje i popravci inventara. Ljudi često nisu svjesni koliko varijabli utječe na konačnu cijenu – od veličine dekoracije do broja gostiju, što znači da univerzalna cijena ne postoji.
Peti izazov je kontinuirana potreba za ulaganjem u novu opremu, skladištenje i marketing. Da bismo ostali u trendu, moramo neprestano investirati u materijale, usavršavanje i promociju, uključujući sudjelovanje na raznim sajmovima. Nerijetko sve što zaradimo odmah ulažemo u nove dekoracije i opremu, što često izaziva neslaganje sa suprugom. Osim toga, mnogo vremena provodim na tzv. "nevidljivim" poslovima poput promocije na društvenim mrežama, što mi oduzima i ono malo slobodnog vremena.
Konačno, još jedan izazov su dvorane za vjenčanja na našem području, koje često zahtijevaju modernizaciju i osvježenje. Razumijemo da takvi zahvati nisu jednostavni, no činjenica je da u luksuznijim prostorima poput onih u Zagrebu ili Istri dekoracija može biti minimalna – dovoljan je jedan cvijet u vazi. Kod nas to nije slučaj, pa ulažemo puno truda kako bismo iz svakog prostora izvukli maksimum i učinili ga posebnim.
Kako uspijevate uskladiti ovaj posao s vašim primarnim poslovnim obvezama te koliko organizacija evenata utječe na vaš privatni život?
Uskladiti primarni posao, organizaciju evenata i privatni život svakako nije lako, ali s pravom organizacijom i podrškom sve je moguće. Izazov je održati visoku razinu posvećenosti u svim segmentima, a pritom ne dopustiti da jedan aspekt previše utječe na drugi. Ipak, dokazali smo da možemo biti uspješni na više polja istovremeno. Ključ svega su zdravlje, volja, trud, rad, razumijevanje, međusobna podrška i prije svega – dobra organizacija. Upravo zato ne težimo kvantiteti, već kvaliteti, jer nam je važnije svaki projekt odraditi s maksimalnom posvećenošću nego raditi previše i pritom gubiti ono najvažnije – zadovoljstvo i balans.
Kakva je vaša suradnja s Gradom Lipikom?
Nedavno smo se prijavili na natječaj za sufinanciranje nabave opreme, zahvaljujući kojem nam je Grad Lipik pružio financijsku potporu. Cijenimo ovu podršku i nadamo se daljnjoj suradnji te još većoj usmjerenosti lokalnih vlasti prema obrtnicima, kako bi se dodatno potaknulo i olakšalo naše poslovanje.
Planirate li proširenje djelatnosti? Koji su vaši planovi za budućnost?
Naravno, planiramo daljnje širenje djelatnosti, o čemu ćemo pravovremeno obavještavati putem naših Facebook i Instagram stranica. Ipak, naši planovi ne ovise isključivo o nama, već i o nizu drugih faktora na koje ne možemo uvijek utjecati. U planu nam je i "Bajkovita piknik priča", zavisno o prigodi, riječ je o personaliziranoj organizaciji piknik eventa na otvorenom uključujući kompletnu dekoraciju i organizaciju povodom istog. Također, tu je i "Disco kids party priča"- organizacija disco eventa za djecu sa svom pratećom opremom.
Gdje vas klijenti mogu pronaći i kontaktirati?
Naš rad možete pratiti na Facebook stranici: Savez Mašte te Instagram profilu: Weddings Croatia - Savez Mašte. Također, dostupni smo putem e-maila i kontakta navedenih na našim stranicama.
Možete li podijeliti nekoliko savjeta za lakšu organizaciju događanja?
Najvažnije je na vrijeme započeti s planiranjem i dogovorima. Za sve ostale upite i pomoć – slobodno nam se obratite!
Koje trendove u organizaciji evenata predviđate za predstojeću sezonu?
Očekuje se povratak divljih i „neurednih“ cvjetnih aranžmana, lokalnog i sezonskog cvijeća, monokromatskih kombinacija te egzotičnih vrsta cvijeća. Boje će biti ili klasične ili hrabre kombinacije poput žute i lavande, okera, tamno narančaste i terakote te naizgled nespojivih nijansi. Naravno, izbor boja i stil dekoracije uvelike ovisi o lokaciji i željama klijenata. Na našem području često primjećujemo suzdržanost u eksperimentiranju s bojama, no mi smo uvijek otvoreni za sve stilove i kombinacije!
Kakve su reakcije klijenata na vaš rad? Možete li podijeliti neke zanimljive anegdote?
Klijenti su izuzetno zadovoljni našim radom, a posebno ih oduševi naša komunikacija i pristup. Trudim se biti ljubazna, otvorena i uvijek spremna pomoći – bez obzira na to hoće li nas angažirati ili ne. Ljudi osjete iskrenost, a povratne informacije su nam i više nego pozitivne. Često čujemo kako su dobili puno više nego što su očekivali, što nam je najveća potvrda da radimo dobar posao.
Jedna od smiješnih anegdota koje pamtim vezana je za lampione na mom vlastitom vjenčanju. Kada sam jednom prilikom spomenula prijatelju da želim puštati lampione u zrak, ostao je u šoku, misleći da govorim o lampionima za groblje. I danas se tome smijemo!