Spasovo u požeškoj Katedrali


(FOTO: Požeška biskupija)

22.5.2020. | 08:23 | Požeška biskupija
Pregleda: 2945

Na svetkovinu Gospodinova uzašašća, 21. svibnja, večernje euharistijsko slavlje u požeškoj Katedrali predvodio je biskup Antun Škvorčević, okružen svećenicima iz središnjih biskupijskih ustanova i Župe sv. Terezije Avilske. U pozdravu je kazao vjernicima kako danas, četrdeset dana nakon Uskrsa slavimo Isusovo uzašašće ili Spasovo. Isus, nakon što je izvršio Očevo poslanje, uzdigao je čovjeka u puno zajedništvo Božjeg života, nestao je fizičkom pogledu svojih učenika, ali je ostao prisutan među nama sve do danas kako je i obećao: „Ja sam s vama do svršetka svijeta.“ Tu prisutnost On ostvaruje u Crkvi snagom svoga Duha koja se očituje u njezinu poslanju, te je biskup pozvao vjernike da mu otvore srca, da ih On ispuni svojom pokretačkom energijom i učini dionicima otajstva koje slavimo. 



Uvodeći u homiliju, biskup Antun je kazao: »Svetkovinom Gospodinova uzašašća slavimo Isusa Krista u konačnom ostvarenju njegova poslanja, koje je kao Sin Očev odvijeka primio, postavši čovjekom. No, Isusovo djelo odnosi se na nas ljude te njegovo uzašašće na nebo pokreće najizazovnije pitanje: Koja je konačna sudbina čovjeka i svega postojećeg? Današnja svetkovina daje odgovor: Isus Krist je svojim uzašašćem uzdigao cjelovitog čovjeka u njegovu preobraženom tijelu i sve stvoreno u puno zajedništvo Božjeg života. To je smisao povijesti i svemira po Božjem naumu, ostvarenu u Isusu Kristu, te on za sebe u današnjem evanđelju kaže: „Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji!“ (Mt 28,18). Stoga osobno i zajednički, pojedinačno i globalno, gospodarski i politički trebamo u svom djelovanju promatrati Isusa Krista u slavi i u njemu prepoznati polazište i poticaj, smisao i cilj svega našeg postojanja i djelovanja. U njemu je Bog odredio domet svemu postojećem. No,  evanđelist u današnjem evanđelju primjećuje: „A neki posumnjaše!“ (Mt 28,17) Ako u navedeno djelo Božje u Isusu Kristu sumnjamo i ne prihvaćamo ga, tada nam se valja po ljudski dogovoriti, što bi bio cilj i konac svega postojećeg? Tko bi to mogao odrediti: Znanost? Politika? Gospodarstvo? Vojna moć? – Ne može prolazno dati smisao vječnom, nego samo vječno prolaznom! Stoga se danas želimo svrstati među jedanaestoricu, među one koji nisu posumnjali i za koje kaže evanđelist: „Padoše ničice preda nj!“ (Mt 28,17) te živom vjerom ispovjediti Isusa Krista našom osobnom i zajedničkom sudbinom, ciljem i svrhom stvorenog, smislom svega postojećeg.«





Potom je biskup nastavio: »Naviještena sveta čitanja pomažu nam dublje ući u otajstvo koje slavimo. Čuli ste kako sv. Luka u ulomku iz Djela apostolskih, podsjetivši na Isusov javni život i njegovu prisutnost među svojima nakon uskrsnuća, opisuje završetak poslanja koje mu je Otac dao na zemlji prvenstveno kao događaj očiju: „Bi uzdignut njima naočigled i oblak ga ote njihovim očima. I dok su netremice gledali kako on odlazi u nebo, gle, dva čovjeka stadoše kraj njih u bijeloj odjeći i rekoše im: 'Galilejci, što stojite i gledate u nebo? Ovaj Isus koji je od vas uznesen na nebo isto će tako doći kao što ste vidjeli da odlazi na nebo'.“ Pored toga čuli ste, braćo i sestre, kako Apostol pišući Efežanima također spominje oči – ali oči srca – kojim se može Isusov događaj prepoznati u svoj dubini, širini, snazi i smislu te kaže: „Braćo! Bog Gospodina našega Isusa Krista, Otac Slave, dao vam Duha mudrosti i objave kojom ćete ga spoznati; prosvijetlio vam oči srca da upoznate koje li nade u pozivu njegovu, koje li bogate slave u baštini njegovoj među svetima i koje li prekomjerne veličine u moći njegovoj prema nama koji vjerujemo“ (Ef 1,18-19). Na što li smo pozvani i što nam je omogućio Isus Krist! Uočili ste, braćo i sestre, kako sv. Luka u današnjem ulomku iz Djela Apostolskih govori o događaju Isusova uzašašća, nastavljajući opisivati ga kao zbivanje pred učeničkim očima, kaže da je on „uzdignut“, „odlazi u nebo“, „uznesen na nebo“, „odlazi na nebo“ i zaključuje anđeoskim pitanjem „Što stojite i gledate u nebo“?  te završava tvrdnjom: Isus će „isto tako doći kao što ste vidjeli da odlazi na nebo“.«



Zatim je biskup ustvrdio: »Govor je o odlasku, uzdignuću u slavu, uzašašću na nebo. U napasti smo sve navedeno pojmiti specijalnim, prostornim kategorijama, a ona nije sastavnica sadržaja vjere današnje svetkovine. Baštineći staru i ustrajnu ljudsku simboliku, Sveto pismo ono što je bolje smješta gore, u „više“ sfere, na „nebo“ a „dolje“ je ono što vlada širokom horizontalom našega svijeta – zlo, smrt, „podzemlje“. Susret između Boga i čovjeka pojmljen je kao vertikalna premosnica u skladu s kojom Bog „silazi“ s neba (Post 11,5; Izl 19,11-13; Ps 144,5) da bi govorio čovjeku te „uzlazi“ nakon što je završio svoje djelo. Simbolika uzlaska govori nam o ulasku u sferu božanskoga, onostranosti (transcendencije), zajedništva s vječnim. Stoga Isusovo uzašašće, opisano upotrebom prethodno prikazanom simbolikom  u Dj 1,11 (1. čitanje) nije drugo nego novo, snažno očitovanje vjere u Krista uskrsloga. Nebo nije mjesto, nego Osoba! On nije više prisutan među nama fizičkim podatkom svoga tijela, nego je na jednak način prisutan među  nama oživljujućom Božjom snagom: Nakon mračnog „oblika sluge“, on je sada „uzdignut“ u  Boga, prema kojem je usmjerio cijelo čovječanstvo (Fil 2,6-11), da bi bio „Krist sve u svima“ (Kol 3,11).«

 

Potom je biskup dodao: »Zato sv. Ivan govori o „uzdignuću“, o „uzašašću“ Isusovu na sam dan njegove smrti na križu. Smrt-uskrsnuće-uzašašće tvore jedinstveno kršćansko pashalno otajstvo koje prepoznaje u Bogu konačno sabiranje ljudske povijesti i kozmičkog bitka. Pravu vjeru opisao je Isus u svom odgovoru učenicima u današnjem prvom čitanju: Ona je snaga Duha Svetoga, svjedočenje i sveopća otvorenost. To su tri bitne sastavnice eklezijalnog iskustva, naznačene u Djelima Apostolskim kao konkretizacija Uskrsa i Uzašašća u nama. Vjera je, kako sam Isus tvrdi u evanđelju, poslanje da učinimo njegovim učenicima sve narode, krsteći ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga (usp. Mt 28,19).«



Homiliju je biskup završio riječima: »Sv. Pavao u ulomku iz Poslanice Efežanima uvjerava nas da je energija uskrslog Krista, kojemu je dana sva vlast na nebu i na zemlji takva da nezaustavljivom snagom u sebe okuplja svu Crkvu. Ona je njegovo tijelo, prisutna u svijetu gotovo poput njegove fizičke prisutnosti, slično onom tijelu Kristovu na zemlji kojim je liječio i propovijedao. Ako je uskrsli Krist Gospodar svega postojećeg, koje želi privući k sebi, on je to još više s obzirom na Crkvu koju želi posvema imati u sebi. Ona je „prostor punine Božje i Kristove, to jest mjesto na kojem je uspostavljena  i trajno nazočna prisutnost onog Krista koji u sebi sve uglavljuje. Punina Crkve je sam Krist uskrsli, koji „ispunja sve u svima“.   Jednostavnom tvrdnjom u današnjem drugom čitanju: „Sve mu podloži pod noge, a njega postavi nad svime“ (Ef 1,23), sv. Pavao nas potiče a svetkovina Uzašašća ohrabruje da se ne udaljujemo od svijeta, nego u njem tako djelujemo te bude što očitija Isusova pobjeda nad prolaznošću i punina njegove preobrazbe koja svijetu daje smisao. Neka tako bude.«

 

Na svršetku misnog slavlja, nakon što su nazočni uputili Bogu molitvu Požeške biskupije u Godini Božje riječi, biskup im je poželio da Isus koji je uzašao na nebo svakodnevno bdije nad njima i obdari ih svojom utjehom, kako bi mogli nositi terete svakodnevice. 



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI