SVETKOVINA SV. KLARE KOD POŽEŠKIH KLARISA

FOTO: Požeška biskupija

13.8.2018. | 10:15 | Požeška biskupija
Pregleda: 2598

Na blagdan sv. Klare Asiške, 11. kolovoza požeški biskup Antun Škvorčević pohodio je samostan sv. Klare u Požegi i ondje u samostanskoj crkvi predvodio misno slavlje. S njim su koncelebrirali Ivica Žuljević, prepošt požeškoga Stolnog kaptola sv. Petra i župnik požeške Župe Sv. Terezije Avilske, fra Milan Krišto, župnik požeške Župe Duha Svetoga i gvardijan franjevačkog samostana u Požegi, fra Rozo Brkić, župnik Župe sv. Roka u Virovitici i gvardijan virovitičkog samostana te drugi svećenici.  

Na početku misnog slavlja biskup Antun je sestrama klarisama i svima nazočnima čestitao svetkovinu sv. Klare, a s. Klari Lisac izbor za novu poglavaricu te njezin imendan. Rekao je da je Isus Krist u svojoj vjernoj službenici Klari, koja je na današnji dan prije sedamsto šezdeset i pet godina iz ovog svijeta prešla k Ocu, uspio ostvariti onu puninu života za koju se zauzeo na križu do kraja, do u smrt. Pozvao je nazočne da zahvale Isusu Kristu što je u njoj ostvario djelo spasenja, zamole ga da to djelo nastavi u sestrama klarisama, i u svima njima. Također ih je pozvao da po zagovoru sv. Klare povjere Isusu Kristu sestre klarise i njihovo ponizno, vjerno i dragocjeno služenje molitve i žrtve, a potom i sebe u svojim nemoćima.

 U homiliji biskup se osvrnuo na veliku vrućinu koja vlada ovih ljetnih dana, ustvrdivši da je to izvanjska okolnost s kojom na neki način uspijevamo izaći na kraj. Istaknuo je da mnogo veći izazov predstavlja pitanje tko je čovjek i što je uopće život. Spomenuo je kako se uvijek iznova javljaju nove teorije o čovjeku, da se u posljednje vrijeme na ponešto nasilan način kod nas promiče poimanje da čovjek nije muško i žensko, otac i majka, nego neko neodređeno biće kojemu mi određujemo značenje te tako čovjek postaje ideološkom žrtvom. Podsjetio je na čovjekovu otajstvenost, dubinu i neuhvatljivost njegove jedinstvene i neponovljive osobe, ustvrdivši da je on biće duha, koje nije smišljeno nekim ljudskim strategijama i ideološkim interesima, nego Božjom strategijom ljubavi, te on nije određen za nešto malo prolaznoga života, nego za puninu i vječnost. Tko je čovjek najbolje je moguće iščitati s lica utjelovljenog Sina Božjega, Isusa Krista. Jedan od onih koji je u njem prepoznao istinu svoga čovještva bio je sv. Franjo Asiški. Odbacivši model čovjeka po zamisli trgovačkog i viteškog društva svoga vremena, radikalno se opredijelio za čovjeka po zamisli Božjoj, najtješnje sjedinjen s Isusom Kristom. U tom njegovu opredjeljenju slijedila ga je sv. Klara.


Biskup je na temelju prvog čitanja iz Knjige proroka Hošee progovorio o bračnoj povezanosti između muža i žene kao slici Božjeg odnosa prema svome narodu, koji prema njemu može biti nevjeran ali on ostaje uvijek vjerna strana.  Podsjetio je na rastavu u braku i istaknuo da se međusobni problemi ne mogu riješiti bijegom i odlaskom u vlastitu osamu. Kazao je da čovjek u osami ostaje bez one odnosne točke zahvaljujući kojoj spoznaje kako on postoji kao jedinstvena i neponovljiva osoba, drugačija od svih drugih koje susreće. Franjin i Klarin bijeg od svjetovnog načina života nije bio odlazak u osamu, nego nasljedovanje Isusa Krista, puta na kojem su bili najdublje sjedinjeni s njime, ispunjeni njegovom ljubavlju s križa.  


Bilo je to svojevrsno ostvarenje njihove potpune ucijepljenosti u Isusa Krista, poput loze koja crpi svu životnu snagu iz trsa, kako Isus snažno tumači u današnjem evanđelju: ja u vama i vi u meni, kao što sam ja u Ocu i Otac u meni.  Biskup je kazao kako je suvremeno društveno ozračje usmjereno prema materijalnom, na razinu imati, na kojoj se čovjek ne može u punini ostvariti, jer je njegova sreća i punina postojanja – kako je to  jezgrovito izrazio Shakespeare u glasovitom Hamletovu stihu na razini biti, „biti ili ne biti“. Klara nije dopustila da ostane zarobljena na razini „imati“, nego je odabrala materijalno siromaštvo, da bi u potpunosti bila ovisna o Isusu Kristu, on u njoj i ona u njemu, te tako ostvarila najvišu razinu postojanja. To je put kojim su uz Franju i Klaru pošli brojni muževi i žene tijekom povijesti, među njima danas i naše sestre klarise. Istaknuo je da se Isusov „vi u meni i ja u vama“ može ostvarivati u svakom pozivu i poslanju te je poželio nazočnima da odvažnije idu putem na kojem mogu iskusiti puninu ljudskog postojanja. Uputio je sv. Klari molitvu da im pomogne shvatiti kako se njihova veličina krije u Isusu Kristu, i da se jedino u njemu može izrasti do punine i uroditi mnogim plodovima.

Na koncu misnog slavlja biskup Antun je rekao nazočnima da se Elizabetin poklik Mariji koji su otpjevali „Blažena ti što povjerova“ može primijeniti i na sv. Klaru, kao i na sve druge koji  iz vjere žive i iz Božje snage ostvaruju čovjeka na zemlji. Sestrama klarisama je poželio da nasljedujući sv. Klaru tako rastu u svom čovještvu da Isus Krist u njima i one u njemu donesu ploda već ovdje na zemlji, a onda u punini u vječnosti.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI