¨Druga djeca su uz Ines shvatila koliko mogu, ona im je poticaj za još veći napredak¨

Ines s mamom Marinom i učiteljicom Antonijom prvog dana škole
(FOTO: Irena Topalušić)

17.12.2015. | Bojan Miščević
Pregleda: 16899

Ines Gavrić učenica je 1. razreda Osnovne škole Antuna Kanižlića. Ona je posebno dijete. Naime, Ines boluje od pervazivnog poremećaja autističnog spektra, laički rečeno, dijete je s autizmom. Majka djevojčice Marina Gavrić nam se obratila sa svojom pričom.

- Inzistirala sam na upisu Ines u ovu školu jer smatram da ona može napredovati samo u kontaktu s drugom zdravom djecom. Lijepo su me svi dočekali u školi i iznimno sam zadovoljna stručnom službom, učiteljicama Irenom Topalušić i Antonijom Kovačević. Nikica Kovačević je njezin osobni asistent. Svaki je dan s njom u školi. Kad ona ne može pratiti nastavu ili joj postane predosadno, njih dvoje se šetaju malo gradom, odu na kolače pa se vrate. Stvarno je sve vrlo profesionalno i ljudski odrađeno - rekla je za 034portal Marina Gavrić.




Zadovoljna majka kaže kako su Ines svi prihvatili takvu kakva je.


- Ona ne može uvijek pratiti program, no svi su dali sve od sebe da se moje dijete osjeća voljeno, sigurno, s veseljem ide u školu i vidi se napredak. Smatra kako bi sva djeca s posebnim potrebama, pogotovo s poremećajima kao Ines, trebala ići u "normalne" škole kako bi se što više socijalizirala i napredovala u zdravoj i poticajnoj okolini.

- Druga djeca su me posebno iznenadila, toliko su dobri, toliko su uz Ines. Mislim da su uz nju vidjeli i shvatili koliko oni zapravo mogu i koliko su sretni, tako da je ona njima svojevrsni poticaj za još veći napredak. Zato sam i htjela izići u medije, zbog drugih škola, ne samo u Požegi, da vide da dijete s posebnim potrebama nije problem, nego samo može biti svima poticaj. Nije u životu uvijek sve krasno i bajno, ali uz ovakve ljude uspjeh je zajamčen - zaključila je mama Gavrić.

- Od samog početka nije bilo problema zato što su djeca pripremljena za tu situaciju dok Ines nije bila u školi. Ona treba njihovu pomoć, njihov kontakt da se osjeća sigurnije, a oni su se pokazali izvrsni. Kad god mogu odvesti ju na užinu, oni to shvaćaju kao zadatak, a nagrada je to što mogu pomoći. Kad idemo izvan učionice, ona se pridržava pravila, na tjelesnom se također priključi, u zadnje vrijeme sve više i češće - izjavila je Irena Topalušić, učiteljica.

Dodaje kako ju je ta cijela situacija iznenadila jer nikad nije imala takvo dijete.

- Prošlu generaciju smo imali gluhu djevojčicu, no ovakvo nešto nikad nisam vidjela. Kao da su ta djeca već imala kraj sebe takvo dijete ili su kroz medije čuli za poremećaje. U jednom trenutku sam mislila da djeca glume no zaista su takva, shvaćaju da je drukčija, da joj treba pomoći i oni su najkompetentniji njoj pomoći - izjavila je Topalušić.

Nikica Kovačević radi kao asistent u nastavi treću godinu.

- Prvi put se susrećem i radim s osobom kojoj je dijagnosticiran autizam. U početku je bilo teže dok nije stekla povjerenje u mene i dok se nije navikla na razred, učenike, učitelje, no sad je već puno lakše. Sve je više koncentrirana na rad i ostale aktivnosti. Učiteljica i učenici u razredu se jako lijepo odnose prema njoj. Uz Ines učenici razvijaju suosjećajnost i razumijevanje prema osobama s posebnim potrebama čime će ovo društvo učiniti boljim - izjavio je Nikica Kovačević, asistent Ines Gavrić.


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI