(FOTO: tportal.hr)
Smiju li teleoperatori zvati korisnike koji su u fazi raskida ugovora i planiraju prijeći drugom davatelju usluge?
Premda nam se činilo da je ovakva praksa legitimna jer su je tele-tvrtke dosad nesmetano provodile, iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) tvrde da nije tako. Prije nekoliko dana je, inspektor elektroničkih komunikacija u ovoj agenciji donio rješenje koje se odnosi na poslovnu praksu tvrtke A1.
– Zabranjuje se operatoru A1 Hrvatska d.o.o. iz Zagreba pozivanje ili kontaktiranje krajnjih korisnika na neki drugi način u tijeku postupka promjene operatora za koji je tele-tvrtka zaprimila odnosno supotpisala jedinstvenu izjavu krajnjeg korisnika o raskidu ugovora, i na kojoj je označeno da je korisnik upoznat i pristaje podmiriti dugovanja postojećem operatoru te da raskida sve usluge.
Praksa nagovaranja korisnika na ostanak u određenoj mreži sada, prema inspekcijskom rješenju HAKOM-a, postaje sporna i nezakonita, no primatelji usluga vjerojatno nemaju ništa protiv toga. Naime, u procesu raskida ugovora i prelaska na novu ugovornu obvezu korisnici, u pravilu, ostvaruju bolje uvjete nego kad se odlučuju na određeni tele-paket regularnim putem.