Tražite liječnika opće prakse, a svi su popunjeni? Evo što savjetuju iz HZZO-a

FOTO: istockphoto

17.11.2022. | 11:30 | tportal.hr
IZVOR: tportal.hr
Pregleda: 7895

Danima pretražujete bazu liječnika obiteljske (opće) medicine, zovete i svaki put dobijete - 'puni smo'. Ili vam kažu da ima slobodnih mjesta, ali da primaju samo studente ili članove obitelji njihovih pacijenata. Evo što kaže HZZO o tome kakve su vam opcije

Želite promijeniti liječnika opće medicine, pronašli ste bazu liječnika na stranicama HZZO-a, ali svaki put kad nazovete ordinaciju nekog od liječnika dobijete odbijenicu. Ili zbog popunjenosti ili vam navode neki drugi razlog. Izbor doktora vrši se, u pravilu, prema mjestu prebivališta u najbližoj zdravstvenoj ustanovi, a pravo na novog doktora imate godinu dana od zadnjeg provedenog izbora doktora.

Kako nam kažu iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO-a), osigurana osoba na nekoliko načina može provjeriti koji doktori imaju mjesta za upis novih pacijenata. Može se informirati u regionalnom uredu ili područnoj službi HZZO-a u službi za ugovaranje i praćenje ugovornih obveza. Može se javiti i na adresu e-pošte za građane [email protected] ili prema mjestu prebivališta/boravka na adrese e-pošte s linka.


Prema važećoj Odluci o osnovama za sklapanje ugovora o provođenju zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja, minimalni broj osiguranih osoba koje mogu biti opredijeljene po timu u djelatnostima opće/obiteljske medicine je 1275, standardni broj je 1700 te je maksimalni 2125 osiguranih osoba.


Izabrani doktor može odbiti izbor osigurane osobe samo u slučaju da ima u skrbi maksimalan broj osiguranih osoba utvrđen općim aktom HZZO-a (za pedijatriju 1190 osiguranih osoba, za dentalnu zdravstvenu zaštitu 2375, a za zdravstvenu zaštitu žena 9000) ili ako između izabranog doktora i osigurane osobe postoji poremećaj međusobnih odnosa koji onemogućuju provedbu liječenja.

Osigurane osobe koje sumnjaju da im je nepropisno odbijen upis mogu se također javiti HZZO-u, u regionalni ured ili u područnu službu nadležnu prema mjestu svog prebivališta, odnosno sjedišta ordinacije.

U slučajevima neopravdanog odbijanja upisa pacijenata nadležni regionalni ured/područna služba HZZO-a može provesti kontrolu po predstavci osigurane osobe te u slučaju utvrđivanja nepravilnosti u mogućnosti je izreći mjeru predviđenu ugovorom.

Doktori medicine i doktori dentalne medicine mogu na osnovi posebnog odobrenja HZZO-a ugovoriti provođenje zdravstvene zaštite i za novog člana pojedine obitelji čiji su članovi obitelji većinski opredijeljeni za taj tim i u slučaju kada tim ima maksimalni broj osiguranih osoba u skrbi. Na taj način je omogućeno da se pacijentima izađe ususret jer tada cijela obitelj ima istog obiteljskog doktora na istom mjestu, što olakšava pristup obiteljskoj primarnoj zdravstvenoj zaštiti, objašnjavaju iz HZZO-a.

Osigurana osoba vrši promjenu/izbor izabranog doktora popunjavanjem podataka na izjavi koju preuzima u ordinaciji doktora za kojeg se opredjeljuje. Podatke na tiskanicu izjave unosi i izabrani doktor te ih ovjerava potpisom i pečatom zdravstvene ustanove, odnosno ordinacije.

(Izvor: tportal.hr)




Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI