4.6.2018. | 11:04
OŠ A.Kanižlić
Pregleda: 4337
Terenska nastava u Klagenfurtu
(FOTO: OŠ A. Kanižlića)
U ponedjeljak 28. svibnja 2018. učenici četvrtih i petih razreda, polaznici izborne nastave Njemačkoga jezika, bili su na terenskoj nastavi u Klagenfurtu u Austriji. Uz učenike i učitelje Škole na terensku je nastavu pošlo i osmero roditelja.
U ranim jutarnjim satima krenuli smo ispred škole prema Austriji. Preko Slovenije, tunelom kroz Karavanke uz kraća zaustavljanja, stigli smo do Klagenfurta. Nakon dolaska na odredište, uz stručnog vodiča razgledali smo uže središte grada, poslušali zanimljivosti i legende vezane uz grad. Kako je osnovni cilj ove terenske nastave bio vježbati govorne sposobnosti uživo, razvijati sposobnost razumijevanja slušanjem izvornih govornika u stvarnim životnim situacijama na ulici, u trgovini te usvajati nove njemačke riječi, učenici su dobili slobodno vijeme kako bi izvršili zadatke koje im je pripremila nastavnica Hajpek. Šetajući gradom, intervjuirali su vrlo susretljive prolaznike koji su im strpljivo i ljubazno odgovarali na pitanja. U početku je bilo malo sustezanja i nelagode, no kako je vrijeme prolazilo i kad su vidjeli da su građani ljubazni i susretljivi, učenici su se oslobodili i bez ikakvih poteškoća izvršili zadano.
Vožnjom uz Vrbsko jezero uputili smo se do zabavnog parka Minimundus - svijeta u malom. Park se proteže na površini od 26000 m2 i u svom sastavu ima više od 200 minijaturnih građevina iz 52 države svijeta i 5 kontinenata napravljenih u omjeru 1:25. Ove minijaturne kopije svjetski poznatih građevina izgrađene su po uzoru na original. Svi smo bili oduševljeni jer izlošci do u detalj izgledaju kao originali. I ovdje su učenici trebali izvršiti određene zadatke: pronaći određenu građevinu i napisati podatke koji se traže o njoj. U igraonici u unutrašnjosti zgrade učenici su se zabavljali simulacijom vožnje automobila, vlaka i aviona, gledajući 6D film i proučavajući modele Zemaljske kugle.
Na povratku kući razgovarali smo o dojmovima koji su bili i više nego odlični te o zadatcima koje su učenici uspješno izvršili. Učenici su bili oduševljeni što su Austrijanci strpljivo odgovarali na njihova pitanja te time što su neki prolaznici njih pitali kako se neke riječi kažu na hrvatskome jeziku, čime su pokazali da su i oni spremni učiti naš jezik. Veselom raspoloženju u autobusu pridonijeli su učenici pjevajući pjesme na njemačkom jeziku, npr. „ Meister Jacob“ ,“ Guten Tag“. Također su gledali njemački film „Emil und die Detektive“.
Ova terenska nastava vrlo je poticajna i izvrsnih rezultata jer su učenici upoznali kulturu i običaje dijela austrijske povijesti razgledavanjem Klagenfurta, uočavali sličnosti i razlike kulturnih građevina u zabavnom parku Minimundusu, razvijali samopouzdanje. Svi smo se složili da ovakvih putovanja treba biti više te se nadamo da ćemo sljedeće godine posjetiti neko drugo, jednako zanimljivo mjesto u nekoj od zemalja njemačkoga govornoga područja.