29.11.2013.
Aleksandar Grlić
Pregleda: 19148
Martina Budimir
(FOTO: Aleksandar Grlić)
"Igrala sam je kod kuće sa svojom obitelji i bilo je vrlo zanimljivo, posebno reakcija supruga i djeteta. U nastavi je još nisam igrala. Bilo bi lijepo kad bi bile pozitivne reakcije i saborskih zastupnika", priča nam Kutjevčanka Martina Budimir, profesorica njemačkog jezika u Ekonomskoj školi u Požegi i autorica nove društvene igre "Čovječe, ne korumpiraj se". Nevladina organizacija "Forum za slobodu odgoja" uz pomoć Veleposlanstva SAD-a izdala je igru i proslijedila je svim srednjim školama, a Forum će igru podijeliti i saborskim zastupnicima, među kojima će sigurno biti pravi hit.
- Dugo sam smatrala da je jedina ispravna reakcija nulta tolerancija na korupciju. Na seminaru za nastavnike u Mariji Bistrici smo došli do situacija u kojima čovjek mora učiniti nešto što nije po pravilima ili ostati pošten. To su takve situacije u kojima bi se svatko zapitao što bi učinio u stvarnosti. Nakon radionica smo trebali napraviti nastavne pripreme na temu korupcije, to primijeniti u nastavu. Forumu se toliko svidjela priprema da su odlučili izdati igru - opisuje nam kako je sve krenulo.
Prvo pitanje u igri se odnosi na situaciju u kojoj vaš najbolji prijatelj treba liječničku pomoć, na tu pomoć se čeka nekoliko godina. Njemu preostaje samo nekoliko mjeseci života. Iznos koji se treba dati liječniku kako bi mu se spasio život je poznat. Što biste učinili?
- Ako igrač odgovori da bi bez razmišljanja skupljao novac, vraća se korak unazad. Ako ne bi pogazio načela, ide tri koraka naprijed. Ako ne zna što bi učinio, ostaje na mjestu. Ploča je slična onoj u igri "Čovječe, ne ljuti se", ali ima 15 polja, ne jede se i nema više figurica od jedne po igraču. Igraju četiri igrača. Kartice su označene brojevima od 3 do 18. Svaki igrač baca 3 kockice i ovisno o zbroju uzima karticu s tim brojem. Sljedeći igrač čita situaciju i ovisno o odgovoru ide naprijed, vraća se nazad ili ostaje na mjestu. Ima pet setova po 16 kartica i jedan dopunski jer smo uvidjeli da se neka pitanja mogu ponavljati kod iste osobe. Ako igrač po drugi put izvuče istu situaciju onda, se izvlači prvo dopunsko pitanje s vrha koje se zatim stavlja na dno - objašnjava nam pravila igre.
Martini inspiracije nije nedostajalo. Napominje nam da cilj igre nije pobijediti, već potaknuti na razmišljanje i pobuditi svijest o korupciji. Nada se da će igra potaknuti i saborske zastupnike da uvedu građanski odgoj u škole kao obavezni predmet.
- Pitanja sam skupljala isključivo sama i bilo je vrlo lako, samo se okrenete oko sebe. Kada je trebalo dodatnih pitanja, samo su pljuštala. Mislim da će svatko tko ih pročita prepoznati neku od situacija koje su inspirirane stvarnim životom. Izgled, broj polja i pravila sam ja radila, a dizajn je radila tvrtka Grafika-grafoprint. Naziv igre je predložio jedan suradnik - objašnjava na kraju kreativna profesorica.