27.11.2024. | 11:10
M.M./S.I.
Pregleda: 359
FOTO: Srednja.hr
Stigli su rezultati nacionalnih ispita na uzorku cijele generacije četvrtaša i osmaša te po svemu sudeći imamo uistinu ogroman problem s ocjenama u školama.
Nacionalni prosjek osmaša u glavnim predmetima (Hrvatski, Matematika i Engleski) je od 48 do 56 posto riješenosti. Što to govori o sustavu koji to tolerira, profesorima koji neopravdano dijele ocjene i roditeljima koji rade nepotreban pritisak je ponekad suvišno govoriti. Naši učenici znaju za dovoljan, maksimalno dobar i to je naša realnost u odnosu na poklonjene ocjene u školama.
Grad Zagreb je na prvom mjestu prema rezultatima, premda se ne znaju kako točno variraju ocjene unutar Grada, a prema informacijama koje imamo - snažno. U Varaždinu očito jako dobro pričaju hrvatski, a učenici iz cijelog primorja iznadprosječno dobro govore engleski.
Premda ne znamo rezultate za tri najlošije županije, razlika između najboljih i najgorih je od 10 do 18 postotnih poena što je prevelika razlika. To je znak za crveni alarm u mjestima gdje su rezultati toliko lošiji. Doduše, od kada su rezultati javni, nismo vidjeli niti jednu sirenu kako se oglasila. U osnovnim školama razlike ne bi trebale biti toliko velike u odnosu na mjesto stanovanja. Nejednakost u obrazovanju može dovesti do lošijih životnih ishoda za pojedinca. Krucijalno je za državu izjednačiti rezultate, inače će se nastaviti unutarnje migracije u veće gradove jer se tamo, između ostalog, nudi i kvalitetnije školovanje.
Iako se ne znaju podaci za pojedinačne škole javno, vi kao učenik, profesor i roditelj imate pravo pitati u vašoj školi kako stojite u odnosu na nacionalni prosjek! Obaveza škole je koristiti rezultate za analizu i samovrednovanje, radi trajnoga unapređivanja kvalitete rada škola. Kako će to napraviti ako unutar školske zajednice ne komuniciraju brojke? Šaljite mail vašem ravnatelju i školskom odboru, tražite odgovore kako stojite u odnosu na prosjek i objašnjenja zašto je to tako. Kako se škola može unaprijediti i koje korake će napraviti da to postigne. U pitanju je obaveza škola, ali i budućnost učenika.
Požeško-slavonska županija je u sva tri promatrana predmeta daleko ispod nacionalnog prosjeka, a što bi morao biti alarm, ali i poticaj da se stvari počnu mijenjati iz temelja. Nacionalni prosjek za matematiku iznosi 48.2% dok je u našoj županiji 43,0%. Što se tiče hrvatskog jezika nacionalni prosjek je 56,2%, a u našoj županiji 51,0%. Kad govorimo o rezultatima engleskog jezika, nacionalni prosjek iznosi 55,7%, dok prosjek u našoj županiji iznosi 50,7%.
Obrazovanje je ključno za razvoj društva jer potiče kritičko razmišljanje, inovacije i omogućuje pojedincima da doprinesu ekonomskoj, kulturnoj i društvenoj stabilnosti. Također, ono je temelj napretka jer osnažuje pojedince znanjem i vještinama, omogućujući im da aktivno sudjeluju razvoju i poboljšanju zajednice.
Napokon imamo podatke koji realno govore o znanju učenika, četvrtih i osmih razreda, a sada je na redu korak kako ćemo se prema tim informacijama ponašati. Prijedlog su sirene i uzbune, s obzirom na rezultate.