Zimske gume, zimska oprema, zima
(FOTO: Getty images)
Vrijeme je za zimske gume, ne zbog kazni, nego zbog sigurnosti. Automobil s ljetnim gumama pri brzini od 60 km/h u zimskim uvjetima zaustavit će se nakon 55 metara, dok će automobil koji na kotačima ima zimske gume stati nakon 44 metra.
"Najvažnija funkcija zimskih guma je kočenje, kočenje na snježnoj podlozi i kočenje gdje je bljuzga i voda", pojašnjava Kristijan Tićak iz AMS-a.
Iako pod zimskom opremom mnogi smatraju zimske gume, to nije tako.
"Treba naglasiti da ne treba imati isključivo zimske gume. Mi možemo imati ljetne gume ako imamo lance uz to kao zimsku opremu uz propisan profil od minimalno 4mm", poručuje Tićak te dodaje: "Isto tako možemo imati cjelogodišnje gume koje imaju simbol pahulje koje se također mogu koristiti u zimsko doba."
Ljeto-zima i dalje je popularno. No cjelogodišnje gume mijenjaju trendove. "Ima kupaca koji se opredjeljuju na cjelogodišnje. To su privatni korisnici, oni koji prave relativno malo kilometara“, kazao je Damir Baćan, voditelj servisa.
Kad zakon najavi promjenu, traži se termin više
"U zadnjim danima ili rekao bih tjednima su naravno uvijek pojačane aktivnosti. Pojačava se interes za terminima, za ponudama, za kupnjom guma", kazao je Baćan.
Guma je prvi kontakt s podlogom, a podaci su zabrinjavajući. Čak 54 tisuće vozila u ovoj godini nije prošlo tehnički zbog loših guma.
"Gledamo dubinu gaznog sloja, oštećenost, jesu li adekvatne dimenzije pneumatika, jesu li na istoj osovini iste dimenzije", pojašnjava Tomislav Škreblin iz CVH.
Na tehničkom nema kazni, samo popravni. Kod policije to nije tako. "Za samog vozača propisana je kazna od 1000 kuna, naravno takvo vozilo će se isključiti iz daljnjeg sudjelovanja u prometu", poručuje Darko Grac iz Ravnateljstva policije.
Sigurnost ima svoju cijenu. Ove godine za najpopularniju dimenziju guma potrebno je izdvojiti čak 440 kuna više nego je to bilo 2021.
Više o zimskim gumama pogledajte u prilogu reportera Dnevnika Nove TV Vanje Margetića.
(IZVOR: www.dnevnik.hr)