29.3.2018. | 20:29
Roberta Kljenak
IZVOR: Agroklub
Pregleda: 5218
Suhomesnati proizvodi
(FOTO: agroklub.com)
Vrijeme je za pozitivne pomake u Osječko-baranjskoj županiji koja je do sada bila jedna od najnerazvijenijih po iskorištavanju turističkog potencijala.
Razlog za ažurno djelovanje je činjenica koja kazuje da se u istoj dugi niz godina nastavlja negativan trend, odnosno pad broja stanovnika, kao i negativan prirodni prirast i migracijski saldo, a koji traje još od 1991. godine kada se broj stanovnika uslijed ratnih zbivanja značajno smanjio (gotovo za 10%).
Iz tih je razloga Osječko-baranjska županija dugi niz godina kroz Master plan turizma nastojala stvoriti prostor za iskorištavanje bogatog turističkog potencijala, povezati domaće proizvođače i pružatelje usluga u turizmu, dovesti do oporavka gospodarstva, povratka lokalnog stanovništva i povećanja broja turista te, naposljetku, područje Osječko-baranjske županije učiniti prepoznatljivim ne samo u Hrvatskoj nego i u svijetu. No, to joj za vrijeme prijašnje vlasti nije pošlo za rukom.
Povežimo identitet i regijuU veljači 2017. godine u Velikoj vijećnici Osječko-baranjske županije bilo je održano izlaganje na temu: Master plana turizma Osječko-baranjske županije.
Zaključeno je da je Osječko-baranjska županija regija koja svoj održivi razvoj uspješno temelji na spoju poljoprivredne proizvodnje više dodane vrijednosti i inovativne turističke ponude. Njeni su stanovnici posvećeni neprestanom podizanju kvalitete tradicionalnih gastronomskih proizvoda i vina, a svoje posjetitelje dočekuju na autentično gostoljubljiv i opušten način. Ne zaboravljajući svoju kulturu i način života koje nanovo otkriva i interpretira, ovo multikulturalno područje aktivno komunicira i surađuje s drugim podunavskim regijama i oblikuje svoju kulturnu ponudu u skladu s najboljim svjetskim praksama.
Utvrđeno je da se pod zajedničkim krovnim brendom razvijaju posebni brendovi, koji dijele identitet i imidž regije, ali ga i nastupom na tržištu, u kasnijim koracima, zajednički izgrađuju i tvore jedinstvenu tržišnu sinergiju. Tako formiran krovni brend regije, otvara prostor za jasno diferencirane, ali međusobno usklađene brendove koji bi trebali uključivati. Uspješnost ovakvog pristupa potvrđuje krovni brend regije Južni Tirol kojeg se danas može promatrati kao jedan od najuspješnijih modela povezivanja identiteta regije i njegovog komuniciranja kroz jedinstveni brend na području turizma i trgovine/izvoza.
Pitanje tko će učiniti prvi korak i brendirati Slavoniju napokon dobiva svoj odgovorSlijedom toga, Siniša Topalović, direktor zagrebačkog ureda Horwath HTL-a pitao se tko će učiniti prvi korak i brendirati Slavoniju, a godinu dana poslije, dolazimo do odgovora i saznajemo da će to biti sadašnji župan Ivan Anušić.
“Slavonija iz makro regije mora prerasti u jedan brend, turistički brend. Isti se može oslanjati na dva stupa. Turizam i proizvodnju hrane. Oslonimo se na ono što Slavonija već jest! Stvorimo sinergiju između turizma i ruralnog proizvoda. Iskoristimo gastronomiju. Prezentirajmo se svijetu kao brend Slavonija. Koristimo slavonske atribute i ispričajmo Slavonsku priču. Pitanje je, sada, tko će napraviti prvi korak, tko će brendirati Slavoniju?", pitao se Topalović.
Sastanak u Ministarstvu turizma s ciljem brenidranja istočne HrvatskeNastavno na to, u Ministarstvu turizma je održan sastanak na kojem su zajedničku viziju turizma Slavonije, Baranje i Srijema podijelili predstavnici pet slavonskih županija s ministrom turizma Garijem Cappellijem i pomoćnicom ministra Snježanom Brzicom.
Brodsko-posavsku županiju predstavljao je župan Danijel Marušić, ispred Vukovarske-srijemske sastanku su nazočili župan Božo Galić sa suradnicima, Virovitičko-podravsku su predstavljaliDarko Žužak i Josip Mikolčić, a Požeško-slavonsku Branka Kuba i Ivona Odvorčić Kahanek. Potencijale Osječko-baranjske županije predstavio je i inicijator redovitih sastanaka pet slavonskih župana, župan Ivan Anušić s pročelnicom Upravnog odjela za kontinentalni turizam Osječko-baranjske županije Tatjanom Roth-Gjurinovac.
Zajednički nastup i brendiranje istočne Hrvatske kao jedne turističke regije podržao je ministarCappelli ističući kako Ministarstvo priprema niz mjera koje će slavonskim županijama biti na raspolaganju kako bi se u budućnosti nametnuli kao najbolja kontinentalna destinacija regije.
Župan Anušić: Potencijale imamo"Potencijale imamo, znamo i kako ih koristiti, eno, gastro, tradicijski, avanturistički, lječilišni turizam upotpunjen raznolikom prirodom i bogatom tradicionalnom i kulturnom baštinom ključ su uspjeha kontinentalnog turizma. Zajednički, donošenjem jedinstvene strategije razvoja turizma istočne Hrvatske učinit ćemo prvi korak prema brendiranju naše regije", rekao je na sastanku župan Anušić.
Na raspolaganju su nam i sredstava Hrvatske turističke zajednice, koja je u financijskom planu za ovu godinu predvidjela usmjeravanje milijun kuna za brendiranje.
www.agroklub.hr