Građane se ne smije zavaravati sličnom ambalažom - EK uvodi zajedničku metodologiju

Ambalaža
(FOTO: agroklub.com)

24.6.2018. | 10:35 | agroklub.com
Pregleda: 2598

Zajednički istraživački centar (JRC), znanstvena služba i centar znanja Europske komisije, razvio je zajedničku metodologiju kako bi se nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača omogućilo provođenje ispitivanja u kojima se uspoređuju sastav i svojstva prehrambenih proizvoda koji se u sličnoj ambalaži prodaju diljem Unije. Tim se korakom dopunjuju mjere koje je Komisija poduzela nakon govora o stanju Unije predsjednika Junckera, priopćava Europska komisija.

Pošten tretman za sve na jedinstvenom tržištu

Elżbieta Bieńkowska, povjerenica za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo i MSP-ove, izjavila je: "Svi europski potrošači imaju pravo na pošten tretman na jedinstvenom tržištu. Pomoću zajedničke metodologije koju smo razvili u suradnji s državama članicama, organizacije za zaštitu potrošača i dionici iz lanca opskrbe hranom pomoći će u pružanju informacija utemeljenih na dokazima o različitim sastavima jednako označenih prehrambenih proizvoda u cijeloj Europi. Drago mi je što su se u okviru opsežne i konstruktivne rasprave na forumu o lancu opskrbe hranom čuli glasovi relevantnih sudionika."


Věra Jourová, povjerenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost spolova, izjavila je: "Jedinstveno tržište ne može biti tržište dvostrukih mjerila. Svi građani EU-a moraju osjećati da ih se tretira na jednak način te da im se nude točne i jasne informacije o proizvodima koje kupuju. Ne smije ih se zavaravati sličnom ambalažom. Potaknula bih sva nacionalna tijela da narednih mjeseci primjenjuju zajedničku metodologiju kako bismo mogli zaustaviti tu praksu."


Proizvođači moraju pružati pouzdane informacije

Tibor Navracsics, povjerenik za obrazovanje, kulturu, mlade i sport nadležan za Zajednički istraživački centar, rekao je kako "europski potrošači imaju pravo na zaštitu od zavaravajuće marketinške prakse u pogledu hrane koju jedu i proizvoda koje upotrebljavaju te im proizvođači moraju pružati pouzdane informacije. Zajednički istraživački centar Europske komisije razvio je usklađen postupak za ocjenu percipiranih razlika u kvaliteti proizvoda na objektivan način. To je izvrstan primjer načina na koji građani ostvaruju izravnu korist od prvorazrednog znanstvenog rada."

Forum na visokoj razini za bolje funkcioniranje lanca opskrbe hranom, koji je Komisija odabrala za rješavanje pitanja dvojnog kvaliteta prehrambenih proizvoda, ovlastio je u lipnju 2017. Zajednički istraživački centar da razvije metodologiju.

Tom se metodologijom dopunjuje mjere najavljene u Komisijinoj inicijativi "Nove pogodnosti za potrošače" kojom se nastoji:

-pojasniti i osnažiti prava potrošača, uključujući zabranu praksi dvojnog kvaliteta kojima se zavarava potrošače

-dati potporu kvalificiranim subjektima da pokrenu reprezentativne postupke u ime potrošača

-omogućiti jačanje ovlasti za sankcionisanje koje su na raspolaganju tijelima za zaštitu potrošača država članica

Zajednički protokol za ispitivanja 

Svi prehrambeni proizvodi koji se prodaju u EU-u moraju biti u skladu sa strogim sigurnosnim propisima, a potrošače se mora informirati o ključnom skupu svojstava, posebno u pogledu zakonodavstva EU-a o označivanju hrane, te ih se ne bi trebalo zavaravati, primjerice ambalažom. Nacionalna tijela za sigurnost hrane i zaštitu potrošača dužna su osigurati da hrana stavljena na jedinstveno tržište bude u skladu s relevantnim zakonodavstvom EU-a.

Metodologija ispitivanja pomoći će nadležnim tijelima da utvrde stavljaju li se prehrambeni proizvodi na tržište u skladu s pravom EU-a. Metodologija se temelji na ključnim načelima kao što su transparentnost, usporedivost, slično uzorkovanje i ispitivanje proizvoda.

Kada bi trebali biti gotovi prvi rezultati?

Laboratoriji u nizu država članica EU-a sada će, uz koordinaciju Zajedničkog istraživačkog centra, primijeniti tu metodologiju u okviru paneuropske kampanje ispitivanja radi prikupljanja podataka o rasprostranjenosti dvojnog kvaliteta. Prvi bi rezultati trebali biti dostupni do kraja 2018. Time bi se trebale pružiti praktične smjernice tijelima koja istražuju zavaravajuće prakse.

Kako će potrošači biti sigurni u proizvode koje kupuju?

Kao odgovor na pitanje dvojnog kvaliteta prehrambenih proizvoda koje su postavile neke države članice EU-a, Europska komisija poduzela je nekoliko mjera kako bi se osiguralo da potrošači, bez obzira na to gdje žive, budu sigurni u kvalitetu proizvoda koje kupuju.

Uz metodologiju, druge donesene mjere uključuju:

-skup smjernica o primjeni zakona EU-a o prehrambenim proizvodima i zaštiti potrošača na proizvode dvojnog kvaliteta

-prijedlog o izmjeni Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi u okviru "Novih pogodnosti za potrošače" koji je Komisija donijela 11. travnja  2018. kako bi se pružila pravna jasnoća pri ocjeni potencijalnih slučajeva dvojnog kvaliteta


VIŠE NA TEMU:
AMBALAŽA
EU
JEDNAKOST

Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI