Biciklom do postaja pa dalje vlakom...

Postaja u Ratkovici
(FOTO: F.M.)

16.2.2018. | 08:12 | M.B.
IZVOR: Franjo Memedović
Pregleda: 2283

Najava župana požeško-slavonskog Alojza Tomaševića, o potpunoj revitalizaciji željezničkog prometa i na jugo-istočnom dijelu županije, slučajno ili ne podudarila, se i s našim pisanjem na ovu temu prije nešto više od dva tjedna i pobudila je veliki interes i pozitivne komentare kod većeg dijela građana županije, a bilo je i onih drugih koji nikada i nikome ništa ne vjeruju, ali to im ne daje za pravo da svojim komentarima vrijeđaju one s kojima se ne slažu.

Obnova pruga i ostale željezničke infrastrukture nije jednostavan i jeftin posao i nitko ne očekuje da se tako nešto preko noći dogodi, ali sama strategija i odluka da se u tome pravcu krene, daje nadu da će do te realizacije i doći. Ono što je župan Tomašević u svom obraćanju na ovu temu izrekao i stavio u prvi plan, je prilagodba voznog reda putničkih vlakova potrebama prvenstveno učenika, studenata i radnika na prugama Nova Kapela-Pleternica-Velika i Čaglin-Pleternica-Požega. Ako se ovo u vrlo kratkom vremenu napravi, bit će to prvi veliki iskorak u revitalizaciji željezničkog putničkog prijevoza na ovom području.

Da bi se željeznički putnički prijevoz ponovno prihvatio kao prijevoznička usluga od strane potencijalnih putnika, osim obnove i usklađenosti željezničke infrastrukture, trebat će učiniti i još nešto, a to je obnova i izgradnja cestovne infrastrukture prema željezničkim postajama iz naselja koja im gravitiraju. Poznato je da prijevoz željeznicom, kako u prošlosti, a tako u ovoj sadašnjosti, ne koriste samo građani čija se naselja nalaze uz postojeće željezničke postaje, nego i oni koji su od tih postaja udaljeni kilometar-dva, s ove ili one strane rijeke Orljave ili Londže.

Drenovac, Bučje i Zagrađe jedni su od tih naselja koji su u prošlosti i te kako koristili prijevoz željeznicom s postaja u Ratkovici i Sulkovcima dok su za to postojale mogućnosti cestovne pristupačnosti. Danas ova sela to nemaju jer su im neki ,,vizionari " sedamdesetih godina prošlog stoljeća zbog svojih interesa ukrali ceste i mostove koji su ih povezivale sa željezničkim postajama u Ratkovici i Sulkovcima.


Stoljećima postojeća lokalna cesta koja je gornji dio Drenovca, prolazeći pokraj Thenova mlina i preko Orljave, povezivala s Ratkovicom i tamošnjom željezničkom postajom, tih godina jednostavno je zbrisana s lica zemlje. Jedno kratko vrijeme na tom pravcu, s desne strane Orljave prema Ratkovici, bila je uspostavljena pješačka staza koja je trajala dok se pješački most na Orljavi nije urušio zbog nemara i loših gospodara. Od tada tim pravcem drenovački gorljani na željezničku postaju u Ratkovicu ne mogu, ali tu proći ne mogu niti planinari, kojima je taj smjer ucrtan na europskoj planinarskoj trasi koja bi u vrlo skoroj budućnosti zbog nemogućnosti prijelaza preko Orljave, s te karte mogla biti izbrisana.


Slična ili skoro ista sudbina zadesila je i žitelje Bučja i Zagrađa u tom istom vremenu, kada im je prilikom otimačine njihovog polja ,,dragovoljnom" prodajom, a pod račun ondašnjeg moćnog kombinata, ukradena i lokalna cesta prema željezničkoj postaji u Sulkovcima. Ovdje je jedino sreća što je na tom pravcu još uvijek na životu most preko Orljave, koji je na određen način svojevrsno kulturno dobro i koji bi se za buduću uporabu mogao obnoviti. Željezničku postaju u Poloju koju su kao alternativu Bučjani dobili, nisu nikada u potpunosti prihvatili, prije svega što im je udaljenija od one u Sulkovcima. Zagrađani nisu dobili nikakvo drugo rješenje, pa su bili prepušteni sami sebi da se za prijevoze do Pleternice i Požege snalaze kako znaju i umiju. Kasnije su to i te kako dobro iskoristili skupi autoprijevoznici.

Danas kada se govori o revitalizaciji putničkog željezničkog prometa na ovom području, uz sve ostalo, treba razmišljati kako riješiti i ove probleme koje muče mještane Drenovca, Bučja i Zagrađa i kako te stare trase putova revitalizirati i osposobiti za uporabu kao najbliži i najbrži pristup željezničkim postajama. Ovim pravcima se do željezničkih postaja dolazi pješice za manje od pola sata, a biciklom za manje od desetak minuta. Kada smo kod dolaska na željezničke postaje biciklom, možda bi bilo dobro razmisliti i o izgradnji jednostavnih nadstrešnica za privez bicikla, čiju bi izgradnju financirale jedinice lokalne samouprave. Ako bi vozna karta za učenike i studente bila besplatna, kako to Župan Tomašević obećava, a mogućnost dolaska biciklom na željezničku postaju osigurana, bio bi to veliki razlog da vožnja vlakom kod velikog dijela građana bude dobro prihvaćena, zato što su autobusne karte skupe, a budimo realni, ni automobil nemaju niti će imati, uvijek svi.

foto i tekst
Franjo Memedović


Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI