Hoće li do obnove ikada doći?

FOTO: FB, B.H. i F.M.

29.2.2020. | 09:34 | Franjo Memedović
Pregleda: 5754

Kako sada stvari stoje remont i obnova pruge od Pleternice do Našica, točnije dionica od Čaglina do Našica neće skoro u realizaciju, bar ne u sljedećih pet godina prema obavijesti, koja nam je na naš upit poslana iz HŽ Infrastrukture, a u kojoj stoji; ,,HŽ Infrastruktura u sljedećem petogodišnjem razdoblju nije planirala remont pruge od Našica do Čaglina. U ovom trenutku željeznički promet odvija se na dionici Pleternica-Čaglin dugoj 17,5 kilometara, koja je obnovljena u razdoblju od 2013 do 2017. godine. Vrijednost obnove iznosila je 25,5 milijuna kuna".

O ovoj temi pisali smo već u nekoliko navrata, a posljednji puta prije dvije godine, kada smo na isti upit o planiranim i izvedbenim radovima na obnovi pruge od Čaglina do Našica od iste državne tvrtke, HŽ Infrastrukture, dobili sljedeći odgovor; ,Ukupna vrijednost obnove dionice pruge između Čaglina do Našica procjenjuje se na cca 56 milijuna kuna. S obzirom na ograničena financijska sredstva u ovom trenutku ne možemo iznositi konkretnije informacije vezano uz rokove obnove navedene dionice pruge ". Iz ovoga je vidljivo da se planovi i radnje oko obnove i remonta željezničke pruge od Čaglina do Našica, ne pomiču s mjesta, a i po dobivenim informacija to bi značilo, da do 2025. godine, nikakvih radova na toj pruzi neće biti pa se logično nameće pitanje hoće li do njih uopće ikada i doći?




Važnosti i uloga željezničke pruge od Nove Kapele preko Pleternice do Našica za vrijeme Domovinskog rata i njenu ulogu u obrani Republike Hrvatske, kada je bila jedina željeznička poveznica s okupiranim istočnim krajevima Slavonije, nije potrebno posebno isticati i podsjećati, bar ne one suvremenike koji se toga i te kako dobro sjećaju. To ne važi za one koji se tih vremena sjećaju i na njih se pozivaju samo onda kada im je to osobno potrebno i korisno. Njima bi trebalo osvježiti pamćenje na značenje ove pruge iz vremena na koje su tako ,,ponosni" i potaknuti ih, da se aktivnije uključe u ovaj projekt, pogotovo ako su u poziciji da to mogu učiniti. Zbog povijesnog značenja ove željezničke pruge, ali još više zbog budućnosti gospodarskog i demografskog razvoja svih područja kojima pruga prolazi, njenu obnovu treba postaviti kao strateški javni interes prometne povezanosti Požeško slavonske i Osječko-baranjske županije. Jedinice lokalne samouprave, gradovi Pleternica i Našice, te Općina Čaglin, koja je postala slijepo prometno crijevu zbog neprometovanja ovom prugom, a na žalost dobrim dijelom i zbog toga jednom od gospodarski najnerazvijenijih i demografski najopustošenijih općina u Hrvatskoj, nikako ne mogu ostati ravnodušni što ne ostvarenje ovog projekta šteti njihovu razvoju i napretku.




Oni koji su odgovorni što ova željeznička pruga stoji u napuštenom i zapuštenom stanju, ni malo se ne uključuju u pripreme i potrebe novoga doba, o kojem se sve više govori i na čemu se već sada radi, a prema kojem će se sav prijevoz robnih dobara i ljudi u što većoj mjeri morati preusmjeriti s cestovnog na plovni, riječni i morski, te željeznički promet, zbog očuvanja čistoće zraka, vode i zdravog okoliša. U sljedećih desetak, a i manje godina, EU će od svih članica zahtijevati da ovu mjeru ispoštuju u zadanim i mogućim okvirima , a ona bi se trebali kretati od 30 do 50% u korist željezničkog i plovnog prometa. Ovakve direktive i mjere za Hrvatsku, a pogotovo za Slavoniju, ne bi trebale predstavljati nikakav veliki problem u koliko obnašatelji javne vlasti na vrijeme shvate i prepoznaju potencijale koji su im na raspolaganju, bili oni prirodom dani, plovnost rijeka Save i Drave, ili oni koji su nemarom zapušteni i napušteni, kao što je dionica željezničke pruge od Čaglina do Našica. Kao i kod mnogih drugih slučajeva i u ovom se može upotrijebiti ona narodna ,,Majka se ne diže dok dijete ne zaplače", jer da je netko do sada bio jasan i glasan, ovaj problem bi sigurno već bio uvršten bar u neke planove HŽ Infrastrukture, ili bi već bio u realizaciji, kao što se to već radi na nekim lokalnim željezničkim prugama u ostalim dijelovima Hrvatske.



I na kraju za one koje malo više vole, ali i štuju povijest, dužnost je podsjetiti, da je prva lokomotiva željezničkom prugom Osijek-Našice- Pleternica- Nova Kapela -Batrina, prošla 9. lipnja 1894.godine, a svečano otvorenje bilo je 2. prosinca 1894. godine, kada je među prvim putnicima bio i ban Khuen Hedervari. Bilo je to prije više od 125 godina kada Hrvatska nije bila samostalna i neovisna država, samo nek' se i to zna.

tekst: Franjo Memedović
foto: FB, Bruno Horvat i Franjo Memedović



Samo registrirani članovi mogu ocjenjivati i komentirati članke. Ako još niste registrirani, registrirajte se ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.

ANKETA
Podržavate li porez na nekretnine?
Kliknite na opciju za koju želite glasati.
Oglašavajte se na 034 portalu jer:
više od 300.000 korisnika mjesečno
više od 2 milijuna otvaranja stranica svakog mjeseca
Pročitaj više

IMPRESSUMUVJETI KORIŠTENJAPRAVILA PRIVATNOSTI